Chiptune Stage 2/3?

Hoi,

Ik rij nu ongeveer een jaar lang gelukkig rond met mijn stage 1 tune op mijn 6R 1.2 TSI, deze tune is goed voor +- 140PK. Motor is goed en geen problemen dusver.
Nu zie ik de laatste tijd wat filmpjes / berichten voorbijkomen over de 1.2 TSI met een stage 3 tune, soms met een 1.4 TSI turbo maar ik las ook iets over een hybride turbo. Ik lees in sommige gevallen iets over 170PK, maar las vrij recent iets op een engels forum dat een Seat Ibiza 1.2TSI rond de 208PK uitkwam.
Wat is er volgens jullie eventueel mogelijk? En bij wie eventueel?

Ik hoef geen reacties waarin me wordt verteld dat ik beter een GTI kan gaan kopen etc... Ik ben gewoon benieuwd Stick Out Tongue

Thanks!

Volkswagen  Polo 
Gebruik je je auto voor dagelijkse tripjes naar werk of dergelijke? Dan moet je hier niet aan beginnen.
Het kostenplaatje tegenover duurzaamheid van de motor is het totaal niet waard.

Zodra je een hybride turbo wilt gaan gebruiken moet je aan veel meer denken dan enkel dat onderdeel.
Vaak een ander spruitstuk voor een betere luchtdoorstroming, intercooler, injectoren, nieuwe pakkingen. En nog meer.
Grotere turbo = meer warmte dus vereist betere koeling die de standaard onderdelen niet kunnen bieden.

Al met al een duur kostenplaatje dus. Daarom de gebruikelijke opmerking 'koop gewoon een GTI' omdat het hier veelal vanaf de fabriek op zit.

Een ander deel die vaak vergeten wordt is het onderstel. Remmen, schokbrekers, banden etc.
Die moeten ook aandacht krijgen mocht je het dubbele of driemaal het standaard vermogen gaan maken.

Ik hoef geen reacties waarin me wordt verteld dat ik beter een GTI kan gaan kopen etc... Ik ben gewoon benieuwd Stick Out Tongue
Sorry :) Toch wel het beste antwoord als je tegen de minste middelen de meeste PK's erbij wil. Vaak vergeten mensen de restwaarde als ze gaan tunen. GTI is natuurlijk duurder, maar hij blijft het aanschafwaarde verschil ook wel waard. Een zwaar getunede 1.2 TSI verkoop je lang niet zo makkelijk als een nette GTI.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!