Coming/Leaving Home op de Leds

Jefferson

Nieuw lid
Heren,

Vandaag EIN-DE-LIJK ( na 5maanden ) mijn Polo R-Line kunnen ophalen bij de dealer.
Nou wilde ik deze een beetje gaan verder uitbreiden en voorzien van Coming/Leaving Home.
Nou heb ik wel wat setje's online gevonden maar ben een beetje benieuwd naar jullie ondervindingen.
Ik wil deze set ook geschakeld hebben op mijn leds van mijn Xenon en wilde weten of dit mogelijk is.

Gr Jeffrey

Coming Home vind ik eerlijk gezegd minder belangrijk dan Leaving Home, het is natuurlijk super als je je auto opendrukt dat je Leds aangaan... en wilde dus ook weten of dit mogelijk is ? Dealer zegt al gauw nee dus hoop ik hiero wat te vinden...

Als je goed bent met electronica is alles mogelijk maar leaving home is iets wat niet zomaar op de Polo ingeschakeld kan worden. Coming home kan wel, enigsinds. Dat moet je handmatig keer op keer bij thuiskomst inschakelen door even met je grootlicht te seinen zodra die optie is ingeschakeld.

Komt omdat de Polo geen automatische verlichtings optie heeft met een lichtsensor.

Helaas heeft Polodave nog geen tijd cq zin gehad ;-) om deze set in te bouwen en zijn bevindingen met ons te delen...
Hebben hiero nog meer mensen ervaringen hiermee ?

Op mijn 6R heb ik de set laten inbouwen. Wat je nodig hebt is, oem xenon en regensensor.

Werking is als volgt, bij leaving home, zodra je de auto ontgrendeld gaan de lichten aan indien de lichtschakelaar op auto staat. Het moet natuurlijk wel donker zijn anders gebeurd er niks. Zou mooi zijn als de leds dan gelijk aan gaan maar dat is dus niet het geval.

Coming home gebruik ik niet. Waarom ? Je moet namelijk voordat je de auto uitgaat eerst 1x met groot licht seinen, als je dit doet blijven de lampen (helaas niet alleen leds maar ook xenon) sec of 15 branden.

Het zal vast en zeker mogelijk zijn om bv leds altijd te laten branden bij leaving of alleen leds gebruiken bij coming home en zonder tussenkomst van groot licht maar hoe ? Heb zelf helaas geen verstand van om in de schema's te gaan duiken..Op Duitse fora is veel meer hierover te vinden overigens ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heej Arno,

Thanks voor je reactie, ik heb de regensensor en de leds met xenon dus dat zit wel goed, alleen waar kan ik die set aanschaffen of in laten bouwen ?
Wat waren een beetje de kosten van dit hele gebeuren ?

Groetjes Jeffrey

Op mijn 6R heb ik de set laten inbouwen. Wat je nodig hebt is, oem xenon en regensensor.

Werking is als volgt, bij leaving home, zodra je de auto ontgrendeld gaan de lichten aan indien de lichtschakelaar op auto staat. Het moet natuurlijk wel donker zijn anders gebeurd er niks. Zou mooi zijn als de leds dan gelijk aan gaan maar dat is dus niet het geval.

Coming home gebruik ik niet. Waarom ? Je moet namelijk voordat je de auto uitgaat eerst 1x met groot licht seinen, als je dit doet blijven de lampen (helaas niet alleen leds maar ook xenon) sec of 15 branden.

Het zal vast en zeker mogelijk zijn om bv leds altijd te laten branden bij leaving of alleen leds gebruiken bij coming home en zonder tussenkomst van groot licht maar hoe ? Heb zelf helaas geen verstand van om in de schema's te gaan duiken..Op Duitse fora is veel meer hierover te vinden overigens ...

Hmm eigenlijk nog steeds een half gebakken systeem. Mooiste is dat wanneer je de auto ontgrendelt dat dan mistlampen/dagrij verlichting aangaan en het zelfde wanneer je de auto vergrendelt.

Hmm.. toch is het jammer dat je én de fabrieksxenon nodig hebt én de regensensor :(
had het toffer gevonden als voor de set er minimaal 1 van de 2 benodigd was en beide aanwezig zou dan ideaal zijn zeg maar ;)

VW  6R 
Leaving home kun je middels VCDS instellen op dimlicht of op mistlicht.

Ik begreep dat dit mogelijk is wanneer je Xenon (af fabriek) en een regensensor hebt. Die heb ik :mrgreen:
Maar waar in VCDS kan ik dit dan inschakelen? (de leaving home functie) en begrijp ik het dan goed dat dit niet de oplossing is waarbij je even moet seinen voor het uitstappen (de coming home functie)?

Misschien een leuke toevoeging voor de VCDS sectie :-)

Volkswagen  9N3 GTI 
Ben ook wel benieuwd, lekker lui in laten bouwen :-) ken mezelf en anders komt het er nooit van

Ik dacht dat ik het aan jou had laten weten maar niet dus! Sorry ;)

Heb het idd bij VAGtechniek laten inbouwen en heel veel werk is het niet als ik het goed begrepen heb. Reken maar op 50 euro aan inbouwkosten..

Ik dacht dat ik het aan jou had laten weten maar niet dus! Sorry ;)

Heb het idd bij VAGtechniek laten inbouwen en heel veel werk is het niet als ik het goed begrepen heb. Reken maar op 50 euro aan inbouwkosten..

hmm.. jij hebt nu dus ook het benodigde totaal plaatje daarvoor gok ik? ;)
of zou het ook kunnen zonder de xenonlampen?:)

VW  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!