Corrosie verwijderen onderkant auto

JelleR

Premium lid
Aankomende zomer wil ik eens bezig gaan met het verwijderen van de plekjes corrosie onder de auto.
Het viel me op dat er toch her en der wat viezigheden waren, die zonder aandacht snel en gemeen door kunnen komen.

Nu was ik van plan om een brug te huren voor een paar dagen, onderdelen te demonteren en de desbetreffende plekken te bewerken.
Het bewerken zou dan gebeuren door de huidige corrosie weg te schuren, het gebied schoon en vetvrij te maken en dan met zwarte 2K coating te bespuiten.

Maar nu vroeg ik mij af of dit de beste manier is. Of dat er nog tips & tricks zijn hoe dit beter / efficiënter / sneller kan.
En is het handig om 2K coating (spuitbus) te gebruiken of toch iets anders? Zoals dit product MoTip Bitumen Underbodycoating.

Dus eerst neem je de corrosie af met een doek, spuit je de Brunox erop, dat laat je uitharden en dan een 2K coating?
Scheelt heel veel schuurwerk zo! Bevalt goed dus?

Ooh ze doen het verkopen als een 'magisch' middel dat je er 1x op doet en dan bewerkt met lak haha.
Maar eigenlijk is dit dus een extra stap tussen schuren en 2K coating, alleen om echt de roest weg te halen uit het metaal.

Meestal: schuren/borstelen tot de meeste roest weg is, dan 1/2/3 lagen Bronox, en als eindstap lakken met spuitbus
Same, Brunox is wonderspul. Inderdaad niet vergeten af te lakken, brunox is poreus en laat vocht door waardoor t met dezelfde rotgang weer verder gaat met roesten.

En onder de bodem van een auto is een impactdempend goedje zoals tectiel geen slecht idee om dat als bescherming er nog overheen te doen.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Het zelf doen kost ~200-300 euro incl. brug huren.
Bij stipt zal het ongetwijfeld 3x zoveel kosten. Toch bedankt voor de tip. (y)
Gewoon met stipt op een akkoordje gooien dat als ze vragen of ze het proces mogen filmen dat je dan fikse korting krijgt... ik noem maar een zij weg

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!