Cruise Control inbouwen Polo 9n3

Rolf

Nieuw lid
25
11
3
Hallo allemaal!

Zou iemand me misschien wat meer wegwijs kunnen maken in het zelf installeren van Cruise Control in een polo 9n3?

Alvast bedankt!

Groet Rolf
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80PK 
Inderdaad.
Ik heb het bij mijn 9N3 zelf gedaan en is de beste retrofit die je kan doen.

Eerst moet je nakijken welke BCM je hebt (zit boven je pedalen)
Begint het onderdeelnummer met 6Q1 of 6Q0 dan is deze compatibel. Begint deze met 6Q2, dan niet en moet je deze vervangen. (Heb ik moeten doen)

Dan kabelboom bestellen bij Kufatec:
Kabelboom alleen: https://www.kufatec.de/shop/en/cruise-control-harness-vw-polo-9n-seat-ibiza-6l
Kabelboom met nieuwe OEM armpjes (zonder MFD):https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/polo/9n/cruise-control-retrofit-vw-polo-9n

Dan inbouwen.
Airbag los (zie YouTube)
Stuur eraf (spline bit benodigd!)
Armpjes eruit
Kabelboom in bestaande connector bij pluggen
Nieuwe armpjes plaatsen
Aansluiten kabelboom op remcontact schakelaar
Aansluiten kabelboom op BCM
Aansluiten kabelboom op connector naar ECU (Heb ik door garage laten doen, €60)
Code invoeren voor activatie via VCDS

Klaar!

Een tutorial voor de inbouw:
http://www.pimpowski.de/GRA_nachruesten_pimpowski.htm

Bij vragen, contacteer me gerust
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass en kawazxr
Als je BCM geschikt is (6Q0 of 6Q1) is dat inderdaad alles wat je moet hebben.

Als je nu ook al knopjes hebt op het armpje van je ruitenwissers, heb je wel een nodig met daar ook knoopjes. Maar kan je ook bestellen met kabelboom bij Kufatec. (Knopjes voor schermpje in teller)

Vergeet niet dat je VCDS moet hebben of iemand moet kennen met VCDS.
Mocht je (hier) niemand vinden, en je ziet een tripje naar Haacht (België) zitten, wil ik het wel voor je activeren.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik ga binnenkort ook CC inbouwen. Gelukkig heeft onze nieuwe polo een 6Q1 BCM, dus dat scheelt weer.

Echter, één vraagje. Ik heb nu een hendelset zonder knopjes rechts. Nu ik deze set toch moet vervangen zit ik eraan te denken om direct een set met knopjes rechts te installeren. Is het daarna een kwestie van de teller updaten of vervangen, of gaat dit (MFD?) direct al werken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik weet inderdaad dat de sleutels dan opnieuw ingeleerd moeten worden. Ook zal de kmstand gecorrigeerd moeten worden. Maar dat Bonny allemaal wel voor me doen. Heb je toevallig ook nummers voor me? Van de hendelset en/of de juiste tellers?

Ik heb overigens genoeg geretrofit aan m'n Passat, maar de Polo is een nieuwe wereld voor me ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Inderdaad. Heb hem ooit aangezet en nooit meer uitgezet.
Erg irritant dat je bij sommige wagens altijd eerst je CC moet aanzetten voor elk gebruik.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Hallo,
laat ik me eerst eventjes voorstellen; ik ben Thy kom uit Limburg en heb een Polo 9N3.
na me goed te hebben geïnformeerd ben ik begonnen aan de klus om cruise controle in te bouwen met de handleiding van kufatec.

dit verliep allemaal zoals gepland en alles bleek zo ongeveer te werken,
als ik de auto aansluit op VCDS is duidelijk te zien dat alle knoppen werken en dat cruise controle aan en uit gezet kan worden.
Nu heb ik nog 1 fout code die de werking blokkeert namelijk: "17977 - Cruise control switch (E45): implausible Signal P1569 - 35-00 - -"

Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen?
De verbinding aan de witte stekker tegen het schepbord is gemaakt (pin10)

Altijd met vriendelijke groetten,

Thy Schmitz
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!