Cruise control lampje knippert

Als ik het cruise control hendeltje omzet op de polo 9n 1.9 tdi van mijn vriendin knippert het bijbehorende lampje op het dashboard onregelmatig. Alsof hij niet goed contact maakt. De cruise control functioneert niet, ook niet soms.

Nog niet de mogelijkheid gehad om uit te lezen, zelf heb ik geen kabeltje. Het is aan te raden dit eens te laten doen?

De cruise control verkeerde al in deze conditie toen ik we de polo een aantal maanden geleden kochten. Toen vonden we het niet zo'n probleem, maar nu we wat langere afstanden gaan rijden is dit toch wel handig.

Heeft iemand ditzelfde probleem ook eens gehad? Wat zal ik doen, ik zie een redelijk duidelijke handleiding op internet staan voor het inbouwen van de cruise control. Dat zou eventueel best moeten kunnen. Of is het op een andere manier te verhelpen?
 
Thanks voor de reactie.

Daar vreesde ik al voor. Is er geen manier om te checken of dit daadwerkelijk het probleem is? Voordat ik €88 uitgeef aan een onnodige stuurkolomschakelaar.

En is het lastig deze hendel zelf in te bouwen? Als ik de verhalen hierover lees lijkt het erg gemakkelijk. Kan me niet voorstellen dat dit zo gemakkelijk is.
 
Hendeltje is niet lastig in te bouwen, het is alleen ff gepriegel de eerste keer dat je je stuur eraf wil halen ;) belangrijkste om niet te vergeten: Haal je accu los voordat je hiermee gaat werken, iets met stuur airbag enzo ;)

Verder zou je met VAGCOM kunnen kijken of je een fout kan vinden met betrekking tot de cruisecontrol, maar gezien dat het onregelmatig knippert riekt het naar brakke contactjes in de hendel die hem aan/uit moet zetten.
 
Ik heb een tweedehands stuurkolomschakelaar gevonden voor €50 ipv €88. Volgende week maar eens proberen te vervangen. Ik las inderdaad dat het aan te raden is de accu los te maken ivm airbag.

Ik post volgende week de resultaten, thanks!



..

en het is gelukt!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!