Cruise Control werkt niet goed

Goedemiddag,

Sinds kort werkt de cruise control niet goed meer op mijn Volkswagen Polo 9N Athene uit 2004 met een 1.4 75-PK BKY-motor.

Ik heb de meetwaardeblokken gecontroleerd via de VCDS en zie wel de 'bitjes' veranderen op het moment dat ik op de knoppen SET en RES druk.

Om het nog wat leuker te maken: als ik de richtingaanwijzer hendel naar rechts zet, dan werkt de cruise control zonder problemen. Zodra ik de richtingaanwijzer weer op de neutrale positie zet, dan schiet de Cruise Control er direct weer af. Zodra ik dan weer op 'RES' klik, dan blijft de cruise control even aanstaan en vervolgens gaat de cruise control er weer af en kan hem dan ook niet meer aanzetten.

In VCDS logging tijdens het rijden zie ik dan wel dat de instelling op 60 KM/H vast staat, dit veranderd dus niet. Als ik dan weer de richtingaanwijzer naar rechts zet en op RES klik, dan kruipt hij weer naar de ingestelde 60 KM/H.

* De Cruise Control is af-fabriek ingebouwd
* Het Cruise Control lampje is zichtbaar in de klokkenteller.
* Er staat een 'G' in VCDS bij 'Components'
* Cruise Control gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd via VCDS -> geen resultaat

Wat gaat hier mis?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N Athene 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!