DAB+ Antenne route in auto naar radio

Mijn polo heeft een aftermarket simpele pioneer radio/cd unit. Deze ga ik vervangen door een Kenwood kdc bt73dab aangezien ik deze nog thuis heb liggen en aan mijn wensen voldoet.

Nu heb ik een DAB dak antenne besteld omdat ik las dat deze het beste signaal gaf maar ik moet hiervoor ook de antenne kabel door de auto heen voeren. Ik vroeg mij af of iemand dat hier al een keer gedaan heeft of weet waar de originele kabel langs loopt of waar ik gewoon het beste de kabel langs kan laten lopen?
En heeft iemand nog handige tips die ik kan gebruiken?
Wat ik zelf wel deed is een stuk electriciteits draad zoals dit:
w200_48855_nl.jpg

gebruiken omdat dat stevig is maar toch flexibel, deze kan je bijvoorbeeld boven je dakje langs drukken naar de unit van de binnenverlichting, als je dan je antenne kabel aan de achterkant vast maakt dan trek je zo je kabel over je dakje heen.


s-l500.jpg
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Ik zou zeggen hemel er uit halen, tussen dak en hemel leggen, achter de a-stijl passagierskant trekken, door/achter dashboardkastje en naar je radio
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik heb hem inderdaad aan de rechterkant van de auto langs gelegd. (of nouja rechts als je achter de auto staat, de bijrijderskant dus)
Het vervelendste deel wat van het dakje naar beneden richting de kofferbak. Ik heb zoals aangegeven een stuk elektriciteitskabel gebruikt die je door sommige delen van de auto kan trekken.

De meeste plastic delen komen wel zonder al teveel geweld van de auto. Op zich worden er wel handige clips gebruikt van metaal die je weer goed opnieuw kan gebruiken.

Al met al denk ik 40 minuutjes bezig geweest inclusief los halen van het dashboard vakje om de kabels gemakkelijker daar achter langs te leiden.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!