Dashcam eerder aanzetten

Joram

Nieuw lid
Ik heb een dashcam in mijn polo zitten en deze zit aangesloten op de 12 volt plug. Hier gaat pas stroom op staan als je de sleutel in het contact doet en tegen de tijd dat de dashcam is opgestart ben ik meestal de straat al uitgereden. Ik wil de dashcam niet op continue spanning zetten en hem ook niet met een schakelaar aanzetten. Is er een kabel waar spanning op staat zodra ik de deuren heb ontgrendeld, zodat ik daar wat kan aftappen om een relais te schakelen? Of heeft iemand nog een ander idee om dit op te lossen.
 
Wachten met rijden. Dat is de meeste simpele en logische verklaring die ik je kan geven. Even 15 sec wachten en dan pas rijden.
 
Volkswagen  Polo 
Ik heb er ook eentje die start met 9 seconden met opnemen nadat het contact omgedraaid is. Als je dan je straat al uit bent ruk je sneller uit dan de plaatselijke ambulance
 
Ja, ik heb een idee. Verbinden met de 12V van zowel je interieurverlichting 'deur open' als 12V interieurverlichting 'constant'.
Diode ertussen, allebei naar de +-draad van je camera. Dan begint ie zodra je de deur ontgrendelt en (redelijk) snel instapt :)
 
hmm, interieurverlichting is nog wel iets mee te doen misschien. maar die gaat ook weer uit na een tijdje dus zou ik er wel wat logica achter moeten maken.

Ben ook bezig met een raspberry pi die ik wil schakelen dus dit is eigenlijk niet alleen voor de dashcam. En die wil ik ook automatisch laten uitgaan en weer aangaan maar niet op het contact.

Is er ergens een elektrisch schema te vinden?
 
Net even gekeken en als ik de interieur verlichting op "altijd aan" zet staat hij aan als de auto niet vergrendeld is. Precies wat ik wil, alleen dus even kijken of ik dit kan aftappen.
 
Wel grappig, meng me even in deze discussie maar meer om even een leuke tip te geven.
Wou zelf ook een dasjcam in m'n Polo maar ik had 2 eisen die echt spijkerhard zijn voor mij, ding moet een ingebouwde wifi hebben en ik wil zowel een front als back camera hebben.
Uiteraard ook met een fatsoenlijk Full HD beeld.

Na flink googleen is mijn keuze gevallen op de 32Gb versie BlackVue DR550GW-2CH
Kost via BlackVue Nederland € 379,95, flinke prijs dus.

Vervolgens maar eens even verder gezocht en via wat vergelijkingen-sites vond ik hem op uwdashcam.be voor de prijs van € 359,95.
Dat zijn 2 tientjes in de pocket, gratis verzending binnen 24 uur, betalen via iDeal, PayPal, Visa of Maestro ... veilige keuzes zat dus.

Uiteindelijk besloten deze cam hier te bestellen dus zo gezegd, zo gedaan, en wat schets m'n verbazing?
Na invullen van adresgegevens etc. komt betaling, kost dezelfde BlackVue DR550GW-2CH in 32GB uitvoering ineens maar € 297,48 incl. gratis verzending.

Al met al dus heel rap 8 tientjes verdiend ...
Mocht je nog overwegen deze of een andere dashcam te willen kopen ... doe je voordeel met deze info.
 
Ik heb de zekering gevonden die voor de interieurverlichting zorgt, 21. Op ebay een fuse tap gekocht om dat signaal af te tappen en dan moet ik nog even mijn continue voedingskabel die al naar achteren licht aftappen en naar de 12 volt plug leggen, relais ertussen en klaar is kees.
 
Ik heb mijn DR550GW-2CH ingeruild voor een DR750LW-2CH, aangezien de DR550 achter camera (of eigenlijk de kabel er naartoe) m'n DAB signaal omzet hiel en ik dus met aangesloten rear cam geen DAB ontvangst meer had. Van alles geprobeerd, kabel verlegd, ferrietkraaltjes geplaatst en uiteindelijk zelfs van de leverancier een nieuwe (zogenaamd beter afgeschermde kabel) gekregen, alles zonder afdoende resultaat.

Uiteindelijk met de leverancier een mooie deal kunnen maken en dus de DR550 retour en met een kleine bijbetaling een DR750 gekocht.
Mooie van de DR750 is dat hij instelbare spanningsbewaking en tijd voor de parking mode heeft. Cam kan dus gewoon onder permanente spanning blijven staan.
Is de ingestelde tijd in parkingmode verstreken of daalt de accuspanning onder de ingestelde waarde dan schakelt de cam zich volledig uit, dit om een lege accu te voorkomen.

Cam gemonteerd net onder de binnenspiegel, optionele GPS adapter op de onderkant van de behuizing van de licht en regen sensor (zit dus achter de spiegel en uit zicht), Voedingskabel links langs de A-style naar de zekeringenkast op een constante 12V, signaalkabel via de hemel naar de rear cam.

Werkt als een tierelier ...
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!