Dealer of garage beurt?

silverace

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik zag dat er 1 soortgelijk topic was, maar in ik vind mijn situatie toch wel nog flink wat anders dat ik het de moeite waard vond om een topic te openen.
Ik heb mn polo nu bijna 3 jaar(over 3 maanden dacht ik). Ik rijd er bijna niets in op kleine stukjes na; Ik weet dat het niet goed voor m'n motor is(sludge ontstaat e.d.) en daarom pak ik af en toe een rondje Duitsland mee om m even lekker te laten rijden. Ik zit nu ong op 16000 km, wat helemaal niets is.

Anderhalf jaar geleden wilde mn polo een servicebeurt(op8000 km). Ben netjes naar de dealer gegaan en daar zeiden ze dat ze alleen nog maar longlife beurten deden van minimaal 275 euro. Bang dat er wat fout zou gaan indien ik het niet zou doen heb ik het maar braaf gedaan. Inmiddels wil mijn auto WEER een servicebeurt. Ik snap het kwa tijd opzich wel, maar ik heb gewoon geen zin in een "longlife" beurt die ik sowieso van mn merkdealer ga moeten doen.

Mijn vraag: Kan ik niet beter naar een kwikfit of bosch garage gaan en het voor 100-120 euro laten doen? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Enkele ideeen:

je kunt in Duitsland de beurt laten doen bij een dealer om je mobiliteit garantie te behouden (spaar je per jaar 100 euro ANWB uit)
of
VAG techniek doet ook dezelfde beurten maar goedkoper. Maar dan houd je geen mobiliteit garantie.

De prijzen van VAG techniek zien er idd goed uit, het is alleen wat ver rijden voor me(het nadeel van de randstand, het is overal dichtbij, maartoch ook weer niet) :) De mobiliteitsgarantie weet ik van inderdaad, maar ik vind het een te kleine incentive om me aan de merkdealer te binden waarvan ik het idee heb dat ze me elke keer op proberen te lichten als ik naar binnen loop :')

Maar heeft er iemand ervaring met service buiten de dealer om?

Helemaal geen anwb hier!!! Gewoon geregeld via de autoverzekering.
Komen ze zelfs bij je thuis met pech. Anwb heeft dit weer als extra..extra €.
Persoonlijk zou ik mijn auto niet naar de KF brengen. Dan liever naar de Bosch car service o.i.d.1x per jaar.
Maar de keuze is aan u ;)

Bosch ziet er inderdaad goed uit, zat er al naar te kijken. Buitenland service heb ik ook via de autoverzekering, en binnenland verwacht ik met een 3 jaar niet heel erg veel poblemen :P maar 1x per jaar een kleine beurt of klein-groot-klein groot oid bij een garage zou geen probleem moeten zijn? Ook kwa kwaliteit van het onderhoud?

Zolang er maar de juiste voorgeschreven vloeistoffen inkomen en het onderhoudsboekje afgestempeld word.
Natuurlijk kun je bepaalde zaken zelf doen, denk aan filters,remmen,banden(aanschaffen via internet)

In welke regio zoek je een garage?

Onderhoud bij een andere garage moet kunnen. Ik zou wel eerst onderzoeken of de garage een goede reputatie heeft. Ook afstemmen wat ze gaan doen, tegen welke prijs en welke vloeistoffen ze gaan gebruiken.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!