Deur vergrendeld / gaat op slot.

Beste,
Ik heb een vreemd probleem met mijn Polo 6R (2012).
Wilde gisteren de ruitensproeiervloeistof bijvullen, en had mijn autosleutel op de autostoel laten liggen (bestuurdersstoel). Plots hoorde ik de centrale deurvergrendeling van mij auto, en zaten alle deuren op slot... buitengesloten dus. Gelukkig kon een familielid mij een reservesleutel brengen.
Hoe kan ik dit voortaan voorkomen, dat de auto niet automatisch op slot gaat, met de autosleutels er nog in?
Moet ik hiervoor naar de garage om deze "functie" eruit te halen?

Het is geen keyless auto.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Als jij je deur geopend hebt, hoort hij niet op slot te gaan. Alleen als je em ontgrendeld en de deur dicht blijft, gaat hij na 30 seconden op slot. Ik vermoed dat je microswitch in je slot defect is. Doe je deur open en kijk of je binnenverlichting aangaat. Is dat niet zo,m dan is het je slot.
Zojuist even geprobeerd:
  • Auto ontgrendeld via "autosleutel-afstandsbediening".
  • Deur open laten staan, en de vergrendeling ging na 10-15 seconden met geopend portier dicht.
  • Binnenverlichting gaat wel aan als ik de auto ontgrendeld via "autosleutel-afstandsbediening".

De vergrendeling komt wel in na ongeveer die 30 seconden, met gesloten portieren.

Dan zal die switch defect zijn. Weet je ongeveer hoeveel dat kost om zo'n microswitch te laten vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Je kan ook kijken of je in kilometerteller je openstaande deur ziet aangegeven, zoniet dan weet je het zeker. Het is een kwaaltje.
Ik heb het gecheckt. Het openstaande deur lampje in het dashboard, gaat bij elke deur branden als ik die open doe, behalve bij de bestuurdersdeur. Daar blijft tie uit.

Je moet je hele slot vervangen helaas
Heb je enig idee hoeveel dat kan gaan kosten?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!