Deurrubber vervangen

FFA

Premium lid
Forummers,

Tijdens het vertroetelen van m'n 6R kwam ik een scheur in de deurrubber aan de bestuurderskant bij de scharnieren tegen.
Ik heb inmiddels al een nieuw rubber in huis maar is dit eigenlijk wel makkelijk zelf te doen??

Het gaat om het verwijderen van de oude en het aanbrengen van de nieuwe.

Heeft iemand tips of een stappenplan of is het zo simpel als trekken aan de oude totdat deze uit de carrosserie komt en de nieuwe, eventueel mbv wat afwasmiddel oid, in de carrosserie duwen en zo helemaal rond gaan?

Audi  A3 8Y 
Interessant. Bij mijn polo is ook het deurrubber bestuurders deur bijna weg gesleten .
Heb je misschien het onderdeel nummer en wat het gekost heeft? Dan heb ik een beetje een idee.

Succes met monteren, hoop dat het meevalt!

Volkswagen  Polo 6R 
Interessant. Bij mijn polo is ook het deurrubber bestuurders deur bijna weg gesleten .
Heb je misschien het onderdeel nummer en wat het gekost heeft? Dan heb ik een beetje een idee.

Succes met monteren, hoop dat het meevalt!

Onderdeelnummer is 6R4867911 G 5AP.
Dat is het iig voor die van mij (2013 Blue GT)
Prijs weet ik niet, heb 'm van de garage waar ik de auto heb gekocht omdat het binnen de garantie valt.

Bijlagen

• 6R4867911G5AP_22_1.JPG
    6R4867911G5AP_22_1.JPG
    23 KB · Weergaven: 72
Audi  A3 8Y 
Top dank je wel! Ik ga eens even een rubber zoeken.

Post je nog even je bevinding wat betreft de montage?

Volkswagen  Polo 6R 
Bij mijn Polo 6R Highline uit 2010, zit er een scheurtje in het linkervoordeurrubber, oorzaak niet bekend, vind wel dat het rubber erg dun is en hierdoor kwetsbaar, denk dat ik die ook ga vervangen. Mocht iemand het onderdeelnummer weten, alle hulp is welkom.

Volkswagen  Polo 6R Highline 
Als ik het goed heb, na opzoeken in ifinterface, dan is het onderdeelnummer voor jullie (uitgaande van de 4-deurs 6R) hetzelfde als hierboven door mij opgegeven.

Audi  A3 8Y 
Correctie van mijn kant, het betreft het rubber wat in de stijl zit, dus niet het rubber in de deur.

Volkswagen  Polo 6R Highline 
Correctie van mijn kant, het betreft het rubber wat in de stijl zit, dus niet het rubber in de deur.

Ja, die is het bij mij ook. Het rubber wat in de carrosserie zit.

Bijlagen

• IMG_20180629_135816~01.jpg
    IMG_20180629_135816~01.jpg
    173.2 KB · Weergaven: 88
  • IMG_20180821_153745~01.jpg
    IMG_20180821_153745~01.jpg
    556.2 KB · Weergaven: 82
Audi  A3 8Y 
Nou de nieuwe zit op z'n plek.
Echt letterlijk 10min werk en dan heb ik nog rustig aan gedaan.
Geen smeermiddel oid nodig.

Trek de oude, met beleid, van de auto af.
Pas wel een beetje op, het rubber zit onder de hemel en de interieurkappen. Deze hoeven er NIET af.

Plaats de nieuwe terug en duw 'm op de plekken vd kappen en hemel onder die delen. Eventueel mbv een plastic interieurverwijderingsgereedschap (leuk voor scrabble) op sommige plekken aanduwen of begeleiden.

Dat is echt alles!

Bijlagen

• IMG_20180821_152609~01.jpg
    IMG_20180821_152609~01.jpg
    174.8 KB · Weergaven: 49
Audi  A3 8Y 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!