Diefstal koplampen :(

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Chaymea. Ben nu sinds een jaar trotse eigenaar van mijn Polo R-line. Tot juni dit jaar had ik er veel plezier van want toen ontdekte dieven waar mijn auto stond. Helaas zijn ze nu al voor de tweede keer geweest. Wat resulteerde in veel gedoe. Ben telkens mijn auto kwijt, kosten €3000 (voor de verzekering) etc.
Het lijkt mij ook niet raar dat de verzekeraar ook op een gegeven moment denkt ; ja nu is het klaar.
Nu heb ik een afspraak gemaakt om de koplampen vast te laten maken met anti-diestal bouten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of wellicht een andere tip?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • ea1d3c4e-97bd-4281-a996-bb9fa8be9ba4.jpeg
    ea1d3c4e-97bd-4281-a996-bb9fa8be9ba4.jpeg
    421.7 KB · Weergaven: 66
  • IMG_5920.jpeg
    IMG_5920.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 66
Volkswagen Polo  R-line  1.2 
Ik wil niet de boodschapper van vervelend nieuws zijn, maar die bouten hebben vaak geen zin. De dieven breken namelijk de koplamp uit je auto.
Je zou haast een alarm of videobewaking moeten hebben.
Als ik zulke lui tegen kom zijn er echt geen woorden voor wat ik met ze zou doen.
Dankjewel voor je antwoord! Qua alarmsysteem kwam ik ook niet echt verder…. Ze trappen namelijk tegen de bumper aan. Dan ga ik de afspraak afzeggen.
 
Volkswagen Polo  R-line  1.2 
Vind het echt te gek voor woorden. Zijn er geen oplossingen vanuit VW voor dit? Weet iemand hoe die lampen vastzitten? Geen aftermarket stevige bevestigingspunten, want ik neem aan dat het plastic breekt dus?
 
Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Chaychay
Vind het echt te gek voor woorden. Zijn er geen oplossingen vanuit VW voor dit? Weet iemand hoe die lampen vastzitten? Geen aftermarket stevige bevestigingspunten, want ik neem aan dat het plastic breekt dus?
Ja met plastic bevestigingspunten die zijn hemaakt om te breken zodat in een geval van een ongeluk de steuntjes afbreken en niet de lamp zelf kapot gaat.
 
Het enige wat je effectief kan doen is verhuizen of de auto stallen in een garage... Of van led naar halogeen gaan maar dat is een stuk minder mooi
Echt jammer, dan laat ik die LEDS wel zitten. Ik wilde namelijk deze LED erop zetten:https://www.burgonderdelen.nl/polo-6r-6c-led-dynamische-koplampen-set/

Onwijs mooi, maar het lijkt erop alsof dat soortgelijke dunne plastic bevestigingspunten zijn. Dat zou betekenen 1000,- minimaal aan kosten als ze gestolen worden. Ik zal ze maandag eens even bellen maar ik vermoed van wel.
Jammer, dan maar eens kijken naar die Ultinon 9100 conversielampjes van halogeen naar led
 
Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Chaychay
Echt jammer, dan laat ik die LEDS wel zitten. Ik wilde namelijk deze LED erop zetten:https://www.burgonderdelen.nl/polo-6r-6c-led-dynamische-koplampen-set/

Onwijs mooi, maar het lijkt erop alsof dat soortgelijke dunne plastic bevestigingspunten zijn. Dat zou betekenen 1000,- minimaal aan kosten als ze gestolen worden. Ik zal ze maandag eens even bellen maar ik vermoed van wel.
Jammer, dan maar eens kijken naar die Ultinon 9100 conversielampjes van halogeen naar led
Ik zat hier ook naar te kijken ja. Lijken mij mooie koplampen. Iemand die deze al heeft?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Echt jammer, dan laat ik die LEDS wel zitten. Ik wilde namelijk deze LED erop zetten:https://www.burgonderdelen.nl/polo-6r-6c-led-dynamische-koplampen-set/

Onwijs mooi, maar het lijkt erop alsof dat soortgelijke dunne plastic bevestigingspunten zijn. Dat zou betekenen 1000,- minimaal aan kosten als ze gestolen worden. Ik zal ze maandag eens even bellen maar ik vermoed van wel.
Jammer, dan maar eens kijken naar die Ultinon 9100 conversielampjes van halogeen naar led
Zou het niet doen… je ziet het. Bij mij 2x in 3 maanden tijd.
 
Volkswagen Polo  R-line  1.2 
Dat soort koplampen worden niet gestolen lijkt me? Vaak worden die dingen op bestelling gestolen en moet het origineel zijn.
Aftermarket spul is een stuk minder interessant en daarmee minder diefstalgevoelig.
Denk je ja? Mijn gevoel zegt me heel sterk dat dieven eerst graaien en later pas goed kijken. Ik vind het echt bizar want hier in den haag rijden er zo ontiegelijk veel polos en golfjes rond met LED lampen
 
Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 
Denk je ja? Mijn gevoel zegt me heel sterk dat dieven eerst graaien en later pas goed kijken. Ik vind het echt bizar want hier in den haag rijden er zo ontiegelijk veel polos en golfjes rond met LED lampen
Ik denk dat het hier waar ik woon ook niet zo snel zal gebeuren. En anders heb ik bewijs voor de verzekering met mijn videodeurbel. Wil alleen even weten voordat ik deze aanschaf hoe ze er precies uitzien. Op de foto lijken ze nogal blauw. En de show start is niet zo mooi, en ook niet praktisch lijkt mij als je een tunnel in gaat en de koplampen moeten eigenlijk gelijk aan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Dat is mijn oude polo toch?
Jammer om te zien dat het nu voor de tweede keer is gebeurd...

Ik wil niet de boodschapper van vervelend nieuws zijn, maar die bouten hebben vaak geen zin. De dieven breken namelijk de koplamp uit je auto.
Je zou haast een alarm of videobewaking moeten hebben.
Als ik zulke lui tegen kom zijn er echt geen woorden voor wat ik met ze zou doen.
Er zit een alarm klasse 3 in, die heb ik achteraf laten inbouwen met een dubbele startonderbreker. Die uit te breiden is naar alarm klasse 5 indien nodig. Echter doet dat niets tegen het stelen van koplampen..
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!