Diesel pomp defect of niet ?

Misschien heb ik hier meer kans onder de sleutelaars,
Heb hier een vw polo 1.6 tdi staan die gaat in noodloop
Is uitgelezen geeft aan brandstofdruk te laag 000.48 de motor start wel en kan ermee rijden dan is de druk ook goed met een kleine afwijking word er even mee gereden, gaat het redelijk beetje inhouden enz lijk dan of ie in noodloop komt zet ik de motor uit dan gaat ie niet meer aan, na een paar uur wil hij nog wel starten, brandstoffilter is ook vernieuwd misschien een idee waar er gezocht moet worden zo'n pomp kost ook een vermogen.
Verder geen foutcode's
 
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
doe eens een filmpje uploaden naar Youtube van de lopende motor?
Te lage brandstofdruk kan komen door verschillende redenen:
- lekke injectoren (druk lekt weg je verbrandingskamer in, motor klopt enorm.
- brandstofdruksensor kapot, ECU meet te veel of te weinig druk en gaat corrigeren
- brandstofpomp kapot, pomp bouwt niet voldoende druk op
- brandstofdrukregelaar kapot, de regelaar laat teveel druk wegvloeien

Sinds wanneer heb je deze klachten? en wat ging er vooraf aan deze klachten?

Heb je de pompunit in de tank al eens schoongemaakt?

Werkt de brandstofpomp in de tank nog?

alle zekeringen goed?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
ik herinner mij ineens iets van mn vorige diesel, een 3L. Deze had vaak last van weigeren met starten. Motor wilde niet aanslaan. Probleem was uiteindelijk de tankunit die compleet vervuilt was. deze schoongemaakt en probleem met starten/inhouden was opgelost!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
niet alles geeft een foutcode !
met VCDS meetwaardes uitlezen en controleren
daar kan je ook de brandstofdruk , temperatuur etc zien
 
Volkswagen  Polo  1.9 TDI 130pk >>> ruim 220 pk nu 
doe eens een filmpje uploaden naar Youtube van de lopende motor?
Te lage brandstofdruk kan komen door verschillende redenen:
- lekke injectoren (druk lekt weg je verbrandingskamer in, motor klopt enorm.
- brandstofdruksensor kapot, ECU meet te veel of te weinig druk en gaat corrigeren
- brandstofpomp kapot, pomp bouwt niet voldoende druk op
- brandstofdrukregelaar kapot, de regelaar laat teveel druk wegvloeien

Sinds wanneer heb je deze klachten? en wat ging er vooraf aan deze klachten?

Heb je de pompunit in de tank al eens schoongemaakt?

Werkt de brandstofpomp in de tank nog?

alle zekeringen goed?

Vandaag zitten sleutelen, auto bij de dealer uit laten lezen er kwam uit dat er een verstuiver defect was deze vanmiddag vervangen met een nieuwe ingeleerd enz de motor startte in 1 keer km of 5 mee gereden rijd beter als voorheen nu komt het probleem als de auto uit gezet word dan sla ie niet meer aan tank inhoud is ook na gekeken tank is schoon en tank unit brandstof sensor vernieuwd nog keer uitgelezen geen foutcode's kan even geen filmpje maken denk zelf een brandstof probleem maar waar kunnen nog 2 dingen wezen brandstofpomp of de brandstofregelaar, als eenmaal de motor draai niks aan de hand perfect zou je zeggen , over de klachten die waren er niet veel dat was eens om de zoveel tijd even schokken op lage toeren tot ie slechter ging starten,met beetje remreiniger start hij in 1 keer.
 
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
ik lees alleen maar over foutcodes uitlezen .
NIET ALLE PROBLEMEN GEVEN EEN FOUTCODE zoals al eerder gemeld door mij

je moet naar realtime waardes kijken in de meetwaarde blokken !!
daar kan je veel meer zien !!!!! zoals brandstof druk , inspuittijden , correctiewaardes etc etc
 
Volkswagen  Polo  1.9 TDI 130pk >>> ruim 220 pk nu 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!