Discover Media Android Auto problemen

Sinds een tijdje ervaar ik de performance van mijn Android Auto functionaliteit op Discover Media achteruit gaat.
Symptomen welk ik observeer:
1) Android Auto verbind niet altijd direct, terwijl de telefoon wel verbonden is
2) Eenmaal verbonden werkt Android Auto soepel, echter wanneer naar een Discover Media scherm geschakeld wordt, en daarna terug naar Android Auto (Apps) is de responsive van Android Auto zeer traag tot frozen state. Enige wat helpt is de telefoon los trekken en opnieuw verbinden.

Ervaart iemand hetzelfde met Android Auto op de Discover Media?
Ligt dit aan de firmware op de Discover Media? (software versie, zie bijgevoegd foto)
Of ligt dit aan de telefoon software?

Bijkomende vraag, is mijn Discover Media firmware versie een stabiele versie?
Heeft het zin om de firmware te updaten?

Bijlagen

• SW_version.jpg
    SW_version.jpg
    225.2 KB · Weergaven: 17
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!