Hallo mensen,
Mijn naam is John Kardol, en ik ben sinds vorig jaar januari in het trotse bezit van een nieuwe VW Polo 1.2 TSI highline met DSG bak. Ik heb er nu, na een jaar, bijna 23000km op zitten. Echter heeft mijn polo nu al een nieuwe distributieketting, distributiekettingspanner en een dsitributiekettingkap. Hoe kan dat?
Het is een paar maand geleden begonnen, bij het starten maakte de motor een grommend, knorrend geluid dat na een seconde of 2, 3 meestal weer over was. Nee, ik laat mijn contactsleutel op tijd los! Soms duurde de "grom" wat langer. Dit deed hij niet altijd en mijn indruk was dat kou er ook invloed op had.
Ik deed er in het begin niet veel op, totdat mijn vrouw het ook opmerkte. Dat was de druppel! Als zij het al merkt! Dus op naar de VW garage in Emmen. Daar 's morgens vroeg mijn polo neergezet. Na een afkoelingsperiode werd de polo gestart, helaas... geen brom. Toen ik echter de polo weer op kwam halen, en de motor gestart werd door de monteur, was het geluid wel duidelijk hoorbaar, gelukkig!
Direct werd door de chef werkplaats een afspraak gemaakt voor het uitvoeren van een TBI of TPI van VW. Hij had al een lijst met te bestellen onderdelen en foto's van de montage bij de hand. Het blijkt dus dat er bij sommige 1.2 TSI blokjes problemen kunnen zijn met de distrubutieketting cq spanner.
Dusss luitjes... Mocht iemand dezelfde ochtendhumeurgeluidjes horen! Maak toch even een afspraak.
Mijn naam is John Kardol, en ik ben sinds vorig jaar januari in het trotse bezit van een nieuwe VW Polo 1.2 TSI highline met DSG bak. Ik heb er nu, na een jaar, bijna 23000km op zitten. Echter heeft mijn polo nu al een nieuwe distributieketting, distributiekettingspanner en een dsitributiekettingkap. Hoe kan dat?
Het is een paar maand geleden begonnen, bij het starten maakte de motor een grommend, knorrend geluid dat na een seconde of 2, 3 meestal weer over was. Nee, ik laat mijn contactsleutel op tijd los! Soms duurde de "grom" wat langer. Dit deed hij niet altijd en mijn indruk was dat kou er ook invloed op had.
Ik deed er in het begin niet veel op, totdat mijn vrouw het ook opmerkte. Dat was de druppel! Als zij het al merkt! Dus op naar de VW garage in Emmen. Daar 's morgens vroeg mijn polo neergezet. Na een afkoelingsperiode werd de polo gestart, helaas... geen brom. Toen ik echter de polo weer op kwam halen, en de motor gestart werd door de monteur, was het geluid wel duidelijk hoorbaar, gelukkig!
Direct werd door de chef werkplaats een afspraak gemaakt voor het uitvoeren van een TBI of TPI van VW. Hij had al een lijst met te bestellen onderdelen en foto's van de montage bij de hand. Het blijkt dus dat er bij sommige 1.2 TSI blokjes problemen kunnen zijn met de distrubutieketting cq spanner.
Dusss luitjes... Mocht iemand dezelfde ochtendhumeurgeluidjes horen! Maak toch even een afspraak.