Distributieriem vervangen?

Mijn Polo 6n (bouwjaar 99) heeft rond de 56 000 kilometer er op staan en nu vraag ik me dus af of het verstandig is van de distributieriem en waterpomp enzovoort te vervangen...
Hoewel de polo maar weinig kilometers heeft, is het al een iets oudere wagen en ik ga er dan van uit dat ik best niet meer te lang wacht?

Ik wilde ook ineens even vragen wat dit me gaat kosten bij een vw dealer / garage ? De vriendin van mijn broer weet enorm veel van autos en wist me te zeggen dat dit een enorme kost van 2000 euro is. Dit lijkt me enorm onwaarschijnlijk... De auto zelf heeft immers 2000 gekost. Ofwel vergistte ze zich, ofwel heb ik het verkeerd begrepen... Misschien had ze het over de kost als je te lang wacht met vervangen... Ik hoop dat de prijs in de realiteit nog wat meevalt aangezien ik momenteel veel uitgaven heb.

Maar goed, graag dus een beetje goede raad ivm wat te doen en info ivm wat het me zal kosten!

Many thanks in advance!

Grts
V
 
2000 euro voor een distributieriem? :'). Als je naar een universele garage gaat ben je ongeveer 300 euro kwijt. En ik zou hem inderdaad maar vervangen als hij nooit is vervangen. Een 14 jaren oude distributieriem kan nooit meer fris zijn.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hem ;) en inderdaad, daar begin ik echt zelf niet aan. Als iemand zich geroepen voelt, be my guest haha.
Zorgt dit vervangen trouwens voor een effectieve meerprijs bij eventuele verkoop? Aangezien ik het geld er niet in wil steken als dit er niet meer uitkomt. Ik heb dit nu als eerste wagen maar ga er geen jaren mee rijden... Dus ben heel stilaan naar iets groters aan het kijken... Maar als dat geld dus verloren is bij verkoop dan laat ik het misschien gewoon zo !

Grts
 
Hem ;) en inderdaad, daar begin ik echt zelf niet aan. Als iemand zich geroepen voelt, be my guest haha.
Zorgt dit vervangen trouwens voor een effectieve meerprijs bij eventuele verkoop? Aangezien ik het geld er niet in wil steken als dit er niet meer uitkomt. Ik heb dit nu als eerste wagen maar ga er geen jaren mee rijden... Dus ben heel stilaan naar iets groters aan het kijken... Maar als dat geld dus verloren is bij verkoop dan laat ik het misschien gewoon zo !

Grts

Beter besteed je die 300€ uit aan een nieuwe distributieriem dan dat je 1000€ aan je motor betaald omdat de riem is geknapt :). Een meerwaarde aan je auto geeft het niet. Ik denk wel dat je de auto sneller kunt verkopen nadat je de riem hebt vervangen.
 
Beter besteed je die 300€ uit aan een nieuwe distributieriem dan dat je 1000€ aan je motor betaald omdat de riem is geknapt :). Een meerwaarde aan je auto geeft het niet. Ik denk wel dat je de auto sneller kunt verkopen nadat je de riem hebt vervangen.

Daar geef ik je gelijk hoor !
Maar de auto is nog maar 3 maand in mijn bezit. De auto is bij verkoop natuurlijk gekeurd voor verkoop enzovoort... Niemand heeft me ooit vertelt dat ik de distributieriem nu al zou moeten vervangen. Dit klopt ergens toch niet ? Als ik nu niet uit eigen beweging wat was gaan opzoeken enz, dan had niemand me dit vertelt en zat ik binnen een maand misschien met een kapotte motor door een geknapte distributieriem...
Is het niet een beetje voorbarig van het nu al te doen? Vind het een beetje lastig om er geld in te steken als het misschien niet helemaal nodig is. Misschien dat ik best een garagist gewoon eens even de staat laat vaststellen van de huidige riem?

Ik twijfel zeker niet aan jullie kennis hoor, het is gewoon vrij zonde van het geld :)

De kosten die jij maakt zal je er niet uit halen bij de verkoop, je zult hem allicht makkelijk verkopen. Adresje? Je kan Bas in Venlo een PB sturen maar ben bang dat de reiskosten niet opwegen tegen het finaciële voordeel. Plaatselijke garage misschien?

Ja ik ga inderdaad eerst een zien wat ik ga doen en dan misschien garagist zoeken hier in de buurt. Venlo is inderdaad nogal een eindje
 
Daar geef ik je gelijk hoor !
Maar de auto is nog maar 3 maand in mijn bezit. De auto is bij verkoop natuurlijk gekeurd voor verkoop enzovoort... Niemand heeft me ooit vertelt dat ik de distributieriem nu al zou moeten vervangen. Dit klopt ergens toch niet ? Als ik nu niet uit eigen beweging wat was gaan opzoeken enz, dan had niemand me dit vertelt en zat ik binnen een maand misschien met een kapotte motor door een geknapte distributieriem...
Is het niet een beetje voorbarig van het nu al te doen? Vind het een beetje lastig om er geld in te steken als het misschien niet helemaal nodig is. Misschien dat ik best een garagist gewoon eens even de staat laat vaststellen van de huidige riem?

Ik twijfel zeker niet aan jullie kennis hoor, het is gewoon vrij zonde van het geld :)



Ja ik ga inderdaad eerst een zien wat ik ga doen en dan misschien garagist zoeken hier in de buurt. Venlo is inderdaad nogal een eindje


Je wilt nu kosten besparen waar je op een dag spijt van gaat krijgen. Een distributieriem van 5 jaar en ouder vertoont 100% haarscheurtjes. Op een gegeven moment knapt dat ding en dan mag je hem wegbrengen naar de sloop. Overigens hoeft niemand jou te vertellen dat je de distributieriem moet vervangen. Daar moet je zelf achteraan gaan en eventueel zelf bij de verkoop vragen.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!