Div storingen Polo 6C1 2Ev

hallo allemaal,

Ik heb vandaag een hele moje polo 1.2 tsi uit 2016 met 22400 km op MP bij een auto handelaar gekocht. gisteren wezen kijken en moet zeggen echt een plaatje.

De prijs was wel heel er gunstig, de verkoper was heel eerlijk gaf toe dat de wagen door hun was ingeruild en schade aan de voorkant had gehad, op zich redelijk hersteld. een 2de probleem is waarschijnlijk iets minder.
Op het dashboard blijven een aantal controle lampjes branden en gaan ook niet uit tijdens het rijden.
De volgende lampjes geven de storing ABS, Bandenspanning indicator, het ESP en tractioncontrole, Verder blijft de kachel op standje tropen draaien en werkt de clacson niet.

Waar ik grote twijfels over heb is dat al de componenten die voor de aansturing zorgen defect zijn, de auto is echt in een zeer goede conditie en er is geen schade oid zichtbaar.

als iemand tips heeft (ook tegen betaling) hoor ik het zeer graag,

alvast bedankt voor de reacties

gr Rob
 
vw  polo 6C1  1.2 
Ik had zo’n zelfde storing in de 6R tijdens hevige regen. Ik reed toen ook ineens in noodloop, harder dan 80 ging ie niet. Maar ik heb hem toen uitgezet en gestart en alles was weg.. wel apart zoveel lampjes tegelijk, misschien een sensor defect? Ik lees ff mee..

Rijdtie verder goed? ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
dat is juist zo vreemd, er branden zoveel verschillend lampjes, geeft aan dat de systemen niet werken, buiten dat de kachel op vol staat rijd de wagen echt als nieuw
geeft dus niet aan dat er een band leeg is oid.

ik heb een fagcom uitlezer/ resetter, via obd e of zoiets, die ik voor mijn passat w8 gebruik, heeft de polo ook deze aansluiting?
 
vw  polo 6C1  1.2 
ABS, ESP en bandenspanning maken, naar mijn weten, allemaal gebruik van de wielsnelheidsensor. uitlezen geeft uitsluitsel!

las gisteren ook iets over verschillende type airbags in de 6R icm MF, misschien ook actueel voor de 6C? dan zou het beteken dat er een verkeerde airbag gemonteerd is..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Ja 9/10 mensen doen dat maar je hebt altijd wel iemand die hem dan koopt en denkt zelf op te lossen. Helaas kosten meestal dit soort dingen dan alsnog een hoop centen.

Dusja lees hem uit, noteer de foutmeldingen en zoek ze uit. Gerritspeek is een goede website om je codes te ontcijferen ;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!