Volgens gegevens van VW is de DSG-7 versie geschikt tot 125 KW en 250 nm.
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp ... d_dsg.html
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp ... 8_engl.pdf
De DSG-6 tot 350 nm
Die 350 nm heeft een Golf R.
En 250 nm is wat de Polo GTI heeft, maar die is dan wel 132 KW wat al meer is dan de 125 die men opgeeft.
Voor een golf TSI met 160 PK kun je wel een ABT tuning krijgen (via PON) tot 210 Pk en 290 nm. Dit model is ook leverbaar met een DSG7..
Afwachten of de ABT optie voor de GTI ook goedgekeurd wordt (ook 210 Pk en 290 nm)
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... rung-5207/
Is het veilig om over die 250 nm heen te gaan, of verkort dat drastisch de levensduur van de koppelingen in de DSG ?
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp ... d_dsg.html
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp ... 8_engl.pdf
De DSG-6 tot 350 nm
Die 350 nm heeft een Golf R.
En 250 nm is wat de Polo GTI heeft, maar die is dan wel 132 KW wat al meer is dan de 125 die men opgeeft.
Voor een golf TSI met 160 PK kun je wel een ABT tuning krijgen (via PON) tot 210 Pk en 290 nm. Dit model is ook leverbaar met een DSG7..
Afwachten of de ABT optie voor de GTI ook goedgekeurd wordt (ook 210 Pk en 290 nm)
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... rung-5207/
Is het veilig om over die 250 nm heen te gaan, of verkort dat drastisch de levensduur van de koppelingen in de DSG ?