Dubbele bodem bagageruimte

SY96

Bekend lid
Zojuist een dubbele laag in mn bagageruimte gemaakt. Kostte me in totaal 30 min.

Bespaart je 250-300 euro als je er voor kiest om dit zelf te doen ipv de orginele oem spul te kopen :)

Alle autozooi zit nu in de dubbele bodem.

Bijlagen

• 20200111_191021-min (1).jpg
    20200111_191021-min (1).jpg
    340.6 KB · Weergaven: 113
  • 20200111_202220.jpg
    20200111_202220.jpg
    566.7 KB · Weergaven: 112
Volkswagen  6r 
Dus een plank met een gat er in en een aantal balkjes om vakjes te maken... Best een goeie "mod" eerlijk gezegd. Ik heb alle kleine zooi in de bakken onder de bestuurder en passagier stoelen gepropt. Jouw oplossing is niet slecht.

• Leuk
Waarderingen: SY96
Jazeker. Ik ga een soortgelijke stof kopen om de houten plank te bedekken ( exclusief uitsparing voor vinger).

Wat betreft de H-frame onder de plank: ach, het ziet er inderdaad niet esthetisch uit, maaf who cares? Je ziet het niet eens totdat je ooit besluit om in de dubbele laag te gaan kijken...

Als de houten plank is bedekt met stof, zal niemand het weten dat ik zelf een dubbele laag heb ingebouwd (met uitzondering van enkele "polo experts"). Wellicht een idee om ook de H-balk te bekleden.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r 
Had jou polo voorheen geen dubbele bodem?
Nope. Alleen dus de bodemplaat die de reservewiel afdekte. Je zag wel een uitsparing aan beide zijden van de wanden van circa 15 cm diep waarin de metalen oem bodem ingeschoven kon worden maar de dubbele bodem zat dus niet bijgeleverd bij de auto. Maar is dat nu den groot gemis? Ik rouw er niet om in ieder geval; kostte me in totaal 14 euro (en 30 min van mijn tijd) ipv de reguliere 250 a 300 euro wat men nu voor de oem bodem vraagt op ebay. Als het bekleed is, kan het zeker wel door de beugel (esthetisch gezien dan).

Volkswagen  6r 
Ik had laatst zo’n originele dubbele bodem gekocht via marktplaats. Kosten me nog geen €30 inclusief verzendkosten..

hoe heb je de ‘schanieren’ nagebootst?

Volkswagen  Polo 
Ik had laatst zo’n originele dubbele bodem gekocht via marktplaats. Kosten me nog geen €30 inclusief verzendkosten..

hoe heb je de ‘schanieren’ nagebootst?
Moet ik nog nader uitwerken. Denk dat ik de schanier plaats tussen de H-balk en de plaat zelf.

Heb zojuist ook al bekleding besteld via het internet. Fotos stuur ik wel als het bekleed is.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r 
Hoe ben je van plan om bij een reservewiel en of krik te komen? Mits aanwezig natuurlijk.

Volkswagen  Polo 
Hoe ben je van plan om bij een reservewiel en of krik te komen? Mits aanwezig natuurlijk.
De h balk en de plaat zijn gwn verwijderbaar. Weet niet of dit nog het geval is als ik schanieren in plaats, maar op dit moment ben ik binnen 10 sec bij de band en krik.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r 
De h balk en de plaat zijn gwn verwijderbaar. Weet niet of dit nog het geval is als ik schanieren in plaats, maar op dit moment ben ik binnen 10 sec bij de band en krik.

10 sec is wel echt een understatement niet? eerst al die zooi verwijderen hihi

Volkswagen  Polo 
Ff een idee.
Die afdekplaten zijn niet zo duur rond 40 eu.

Nu had je al stof gekocht, misschien daarmee dan de H balken bekleden. Dempt gelijk geluid als wat heen en weer schuif.
Dit is inderdaad een hele goeie suggestie. Voor nu zal ik eerst de h-balk en de houten plaat bedekken. Achteraf zal ik de houten plaar vervangen door zo'm tweedehandse oem plaat wanneer de financiële situatie het toelaat (ben 2500 euro kwijt voor dealer + 1000 euro onderdelen in de afgelopen 2 weken).

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!