Een weetje over remmen

Jiskefet1984

Actief lid
Hoi,

Gewoon een weetje, wat ik mij al heel erg lang afvraag en het antwoord niet kan vinden op het internet.

Waarom heeft de één auto 4 remklauwen en de ander auto dan weer 2 remklauwen voor en achter trommelremmen?

Ik dacht eerst zelf dat het te maken had met het gewicht van de auto maar mijn huidige Polo is lichter dan mijn vorig Polo en deze heeft juist trommelremmen en mijn huidige Polo heeft wel 4 remklauwen.
Remklauwen vind ik persoonlijk wel fijner.

Of heeft het te maken het de aantal pk's wat de auto heeft of?

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Ok, maar wat is daar de logica achter dan? Want als je met 95 pk 100 km rijd en met 115 pk 100 km rijd......

Is meer een acceleratie kwestie denk ik. Als je vol optrekt en gelijk moet remmen, zit er met meer pk meer momentum achter en dan kan een schijf dit beter aan dan een trommel. Onderling met klauwen is dat ook zo, 1 klauw heeft 1 pot en de andere weer 4, diegene met 4 is meestal een meer pk leverende auto, ja @iichel, behalve een 6r met porsche remmerij. Denk ik maak em zelf wel ff.

Ik heb ook wel eens gehoord van de ANWB dacht ik dat trommelremmen maar 20% of 80 % werkzaam zijn als remwerking en dat de remklauwen het meeste werk moeten doen.

Ze gebruiken tegenwoordig ook weer trommels op EV's, omdat die minder vertrouwen op de remmen (regeneratief afremmen) en daarmee zouden verroesten.
Trommels roesten niet intern, dus is het een logischere keuze.

Ze gebruiken tegenwoordig ook weer trommels op EV's, omdat die minder vertrouwen op de remmen (regeneratief afremmen) en daarmee zouden verroesten.
Trommels roesten niet intern, dus is het een logischere keuze.
Kermis ''auto's'' verdienen ook niet beter! lol

Als autoliefhebber ben ik eenmaal geen fan van EV's ;)

Oh ja ieder zijn ding. Ik ben ook een groter fan van benzine, maar een EV rijdt ook niet slecht.
We hebben sinds deze maand een nieuwe BMW 330e in de familie dat een plug-in hybride is, maar daar is echt niks mis mee.

Ben sowieso niet zo'n 'oh dat is nieuw dus dat is slecht' type, vind het juist wel leuk die ontwikkelingen!

• Leuk
Waarderingen: dov
Wel eens een EV voor langere tijd gereden? Hier ook een autoliefhebber en sinds kort een EV maar het rijdt echt prima. Waarom ben je geen fan?
Nee en heb ik ook totaal geen behoefte aan. Ik ben ook totaal niet nieuwsgierig naar hoe ze rijden.

Ik doe niet mee aan de zogenaamde en verzonnen "klimaat verandering" agenda 2030 met straks een co2 budget dat gekoppeld word aan je Digital ID ;)

Goed punt, zo te zien heb jij het allemaal wel door Jiskefet!

Ander vraagje hè: is 5G nou echt zo slecht voor mensen??
Leuk om zo'n reactie toch te lezen, wat ik zeker niet verwacht hier. Ik probeerde al niet zoveel los te laten hier.

Ik ben ook heel erg goed wakker ja! Kleins af aan heb ik de overheid al nooit vertrouwd tot de dag dat de zogenaamde " virus Covid" op de wereld kwam, op dat moment stapte ik de trein in om onderzoek te doen.
Remember nog even wat Rutte letterlijk openenlijk op tv had gezegd tijdens "covid"
"Het is aan jullie (het volk) of dit stopt of niet, daar bedoelde hij de agenda mee en niet het "virus" lol...

Zelfs de fascistische "koning" zei letterlijk tijdens een fotoshoot met zijn dochters "1.5 meter afstand houden voor het nep virus dat niet bestaat, 1 dochter zegt dan, pap dat kan je echt niet zeggen"

De juiste en eerlijke bronnen volgen en je komt er heel snel achter wat hun agenda is, wat zij met ons van plan zijn als einddoel en de griezels zeggen het letterlijk als je juiste bronnen volgt!!!

We gaan een bizarre tijd met heel veel chaos tegemoet! Sterkste zullen het overleven.

5G is zeker heel slecht, de straling, vooral "gevaccineerde" mensen gaan hier erg last van krijgen. 5G hebben ze samen met glasvezel nodig voor de Smartcity (15 minuten city) wat in Oxford, Engeland al tijdje gaande is. Mensen worden daar opgesloten in hun wijk. Engelse zijn er tegen in aan het gaan, en zagen de palen met camera's om en vernielen de pollers

Binnenkort worden huiseigenaren geplaatst in Box3, zodat je torenhoge belasting moet gaan betalen per jaar over je overwaarde. Tot je het niet meer kunt betalen, ben je je woning (bezit) kwijt.
Daarom is de huizenmarkt naar de klote, belachelijke hoge prijzen, allemaal bewust gecreëerd....

Ik kan zo wel doorgaan.... Lol

Laatst bewerkt:
Oh ja, tuurlijk... 5G is slecht omdat straling. Maar vertel eens, wat maakt 5G dan precies slechter dan de 4G, 3G en magnetronstraling waar we al decennia vrolijk in zitten te baden? Hebben de satellieten een kwaadaardiger frequentie ingesteld ofzo?

En Oxford hè? Je bedoelt die stad waar blijkbaar niemand meer naar de overkant van de straat mag zonder QR-code en een dagpas? Fascinerend. Misschien zijn de Britten gewoon boos omdat hun thee koud werd tijdens de lockdowns?

Anyway, even praktisch: wat raad je aan als alternatief? Draagbare duiven met USB-aansluiting?

1743069154659.png

Oh ja, tuurlijk... 5G is slecht omdat straling. Maar vertel eens, wat maakt 5G dan precies slechter dan de 4G, 3G en magnetronstraling waar we al decennia vrolijk in zitten te baden? Hebben de satellieten een kwaadaardiger frequentie ingesteld ofzo?

En Oxford hè? Je bedoelt die stad waar blijkbaar niemand meer naar de overkant van de straat mag zonder QR-code en een dagpas? Fascinerend. Misschien zijn de Britten gewoon boos omdat hun thee koud werd tijdens de lockdowns?

Anyway, even praktisch: wat raad je aan als alternatief? Draagbare duiven met USB-aansluiting?

1743069154659.png
Helemaal goed joh. Ik ga mensen niet meer overtuigen als ze alles maar blijven weglachen en hun kop in het zand blijven steken.

Doe er iets mee of niet, maakt mij allemaal niks meer uit.

Toch apart hé, dat onze complotten toch al uit zijn gekomen.

Jullie gaan het vanzelf zien

Maargoed, dit is niet het forum om hier eigenlijk over te hebben.

• Leuk
Waarderingen: dov
Helemaal goed joh. Ik ga mensen niet meer overtuigen als ze alles maar blijven weglachen en hun kop in het zand blijven steken.

Doe er iets mee of niet, maakt mij allemaal niks meer uit.

Toch apart hé, dat onze complotten toch al uit zijn gekomen.

Jullie gaan het vanzelf zien

Maargoed, dit is niet het forum om hier eigenlijk over te hebben.
Niemand zit er ook op te wachten hier

Cupra  Born - Voorheen Polo Blue GT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!