EGR klep schoonmaken 1.4 16v polo 2003

Beste leden,

Mijn polo 2003 is het geweldige lampje van motormanagement gaan branden.
Dit lampje is oranje/geel en kwam al vaker deze week voor op het forum.

Ik ben bij de dealer geweest en mijn storing komt van de EGR klep.
Ik wil deze eerst zelf schoonmaken / inspecteren voordat ik de auto
naar Paleis Soestdijk tarief te Zwijndrecht breng (VW dealer Ames).

Kunnen deze kapot? Ik zag al behoorlijke prijzen voorbij komen
en daar heb ik net even geen zin in voor de kerst.

Mijn auto:
1.4 16 v 2003
5 bak handschakel
code BBY

Als deze schoon is en werkt zal de storing dan vanzelf weg gaan of
moet ik dit weer laten wissen door vw.

Alvast vriendelijke bedankt voor jullie reacties!
Veel plezier in de sneeuw.
 
Leuk dat je meedenkt maar ik woon in Zwijndrecht ( Zuid - Holland ) tegen Rotterdam aan. Behoorlijk eindje weg van Venlo dus dat gaat het niet op.

Ik heb jouw gasklephuis gezien en met de zelfde kilometers dat ik erop heb mag dat ook wel gedaan worden! Wat was dat zwart!
Ik ga morgen is kijken hoe is die zwarte motorkap van dat blok af krijg en op zoek naar die ERG klep en gasklephuis.

Jou polo ziet er leuk uit, nette velgen (golf) !
 
Thanks ;) Die zwarte kap (luchtfilterhuis) trek je er gewoon vanaf (wel hard trekken) Dan zie je thv de accu het gasklephuis zitten;) (let op: met monteren zorgen dat de o-ring goed op zijn plaats zit)

Opnieuw inleren is niet nodig, dit gebeurd vanzelf. Bij mij was het verschil duidelijk merkbaar :)
 
Volgens mij konden ze hem bij de 9N nog vrij makkelijk weg programmeren in de ECU, daarna kon je hem vervangen met een plaatje. Zoals ik het gelezen heb op verschillende fora is die vanaf de 9N3 bijna niet meer weg te halen zonder ingrijpende veranderingen in de ECU...

(Althans, dat is voor de dieseltjes, niet gekeken naar de benzine EGR.)
 
En alle vrachtwagens ook ;) Fijn systeem alleen je inlaat gedeelte van de motor wordt er erg smerig door. Ook de inlaatkleppen en gasklephuis krijgen veel met plakkende koolstof te maken.
 
Hallo Bas,

de Polo, 9N van 2001, van mijn dochter heeft problemen met de EGR.
Ik heb al een paar keer de fouten uitgelezen en gereset.

17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-00 - -

Na een aantal km's (50-200) komt de foutmelding weer terug en gaat het motormanagementlampje weer branden.
Ik heb de EGR-klep al eruit gehad wn schhiongemaakt. Geen verbetering.
De Polo is al bij Arena Venlo geweest om de software te updaten.
Dit heeft ook niet geholpen, want de melding kwam weer net zo snel terug.
Zou je contact met mij op willen nemen?
Walther
 
Let bij bijv. de 9N 1.4 16v ook even op de vervuiling van het gasklephuis en de plaat hieronder. Hier propt de EGR z'n rommel weer terug de motor in en dit gaatje kan ernstig krap worden. Na +/- 80.000km heb ik ze al bijna dicht zien zitten. Als je toch bezig bent dit ook even schoonmaken, gasklephuis schoonmaken (elektronica altijd aan de bovenzijde houden!) en de nieuwe EGR en gasklephuis inleren middels VCDS.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!