Egr klep storing.

Beste mypolo members,

Tijdens het rijden ging de motormanagement (geel) lampje aan en heb deze bij een garage laten uitlezen. Helaas kwam ik op Egr storing. Nu heb ik zelf geen enkel last tijdens het rijden. Geen stottering, verlies van kracht enz.
De garage heeft de error gereset ivm ik geen klachten heb, echter gaven ze wel aan de egr systeem volledig voor de zekerheid te vervangen. Moet ik nou echt de egr vervangen als ik helemaal geen probleem heb met de auto? Hoe erg is dit? Heb een bluemotion diesel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Wegschrijven! als de storing niet meer terug komt, zeker wegschrijven! EGR reparatie kost bij een universeelgrarage rond de 800 euro.... Meeste gaat zitten in arbeidsloon...

Wegschrijven kost bij een tuner rond de 150 euro. Laat m dan ook meteen mechanisch afdoppen (plaatje tussen blok en EGRpijp monteren) als je slim bent, laat je meteen je auto chippen. Combi van EGR wegschrijven en chippen zit vaak rond de 4-500 euro. Toch iets leuker geld om uit te geven dan 800 voor het vervangen van de klep!

Heb zelf ook de klep (preventief) uit laten schrijven. Het is niet de vraag of, maar WANNEER die klep kapot gaat! qua rijden ga je het vanzelf merken als de klep vast gaat zitten in de "open positie". Dan zal je motor stikken in zn eigen uitlaatgassen en is de auto echt onrijdbaar! Wees een verstandig mens en laat m uitschrijven door een erkende tuner. Doe er meteen een chiptuning overheen en je auto word meteen een stuk rijdbaarder!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik heb begrepen dat rdw binnenkort bij apk gaat controleren op egr. Zijn er mensen die na het vervangen opnieuw problemem hiermee kregen?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Wegschrijven! als de storing niet meer terug komt, zeker wegschrijven! EGR reparatie kost bij een universeelgrarage rond de 800 euro.... Meeste gaat zitten in arbeidsloon...

Wegschrijven kost bij een tuner rond de 150 euro. Laat m dan ook meteen mechanisch afdoppen (plaatje tussen blok en EGRpijp monteren) als je slim bent, laat je meteen je auto chippen. Combi van EGR wegschrijven en chippen zit vaak rond de 4-500 euro. Toch iets leuker geld om uit te geven dan 800 voor het vervangen van de klep!

Heb zelf ook de klep (preventief) uit laten schrijven. Het is niet de vraag of, maar WANNEER die klep kapot gaat! qua rijden ga je het vanzelf merken als de klep vast gaat zitten in de "open positie". Dan zal je motor stikken in zn eigen uitlaatgassen en is de auto echt onrijdbaar! Wees een verstandig mens en laat m uitschrijven door een erkende tuner. Doe er meteen een chiptuning overheen en je auto word meteen een stuk rijdbaarder!

Dat is het probleem. Melding komt iedere keer terug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Dank jullie wel voor jullie ondersteuning.
De dealer kan zelf niet eens bevestigen of het probleem permanent word opgelost bij het vervangen van egr systeem. Zegt genoeg. Word wegschrijven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Ik heb begrepen dat rdw binnenkort bij apk gaat controleren op egr. Zijn er mensen die na het vervangen opnieuw problemem hiermee kregen?
Is een onzin verhaal. Dwz ik wens ze veel geluk met het uitlezen van je auto. Die weggeschreven Egr vinden ze namelijk niet zo makkelijk.
Bij mijn keuring bij de VW was alles helemaal prima. En zoals ik net in een eerder topic meldde gelijk je polo laten chippen. Daar wordt je echt blij van :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95 PK 
Is een onzin verhaal. Dwz ik wens ze veel gelukt met het uitlezen van je auto. Die weggeschreven Egr vinden ze namelijk niet zo makkelijk.
Bij mijn keuring bij de VW was alles helemaal prima. En zoals ik net in een eerder topic meldde gelijk je polo laten chippen. Daar wordt je echt blij van :mrgreen:

Kan het misschien komen dat ik iets meer toeren moet gaan maken ivm ik normaal altijd onder de 2000 toeren zit met schakelen? Als ik misschien even ga proberen door te trekken naar 3000 / 4000 toeren, misschien dat er iets wegbrand in egr systeem?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Neuh dat maakt niet uit. Kan wel je roetfilter "schoonbranden" moet je 100 in de 4e versnelling rijden voor minimaal een kwartier, maar voor je egr maakt het echt niets uit. Egr kleppen zijn trouble..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95 PK 
Is een onzin verhaal. Dwz ik wens ze veel geluk met het uitlezen van je auto. Die weggeschreven Egr vinden ze namelijk niet zo makkelijk.
Bij mijn keuring bij de VW was alles helemaal prima. En zoals ik net in een eerder topic meldde gelijk je polo laten chippen. Daar wordt je echt blij van :mrgreen:

Kan me niet voorstellen dat een weggeschreven EGR heel moeilijk te vinden is. De Torque app op Android kan het namelijk al heel eenvoudig zien!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik lees dat garages heel snel op vervanging komen, maar op youtube zie je mensen dat ze het schoonmaken. Ik lees ook op het internet dat 9 /10 niet nodig is hele egr systeem te vervangen maar schoonmaken helpt.....
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
@EnigmaNL het ligt er aan hoe ze die klep wegschrijven.
- volledig uitschakelen, tijdens een controle van de ECU zal dit naar voren komen (EGR OFF)
- 99.9% van de tijd dicht zetten. Dit betekend dat de klep nog als "actief" staat in de computer maar vrijwel altijd dicht is.

Die laatste is niet te tracken in de ECU...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@EnigmaNL het ligt er aan hoe ze die klep wegschrijven.
- volledig uitschakelen, tijdens een controle van de ECU zal dit naar voren komen (EGR OFF)
- 99.9% van de tijd dicht zetten. Dit betekend dat de klep nog als "actief" staat in de computer maar vrijwel altijd dicht is.

Die laatste is niet te tracken in de ECU...

Geen idee welke manier Vagtechniek gebruikt maar zoals zij het gedaan hebben is het dus gewoon heel makkelijk zichtbaar in Torque.

Ook bij 99,9% van de tijd dicht zetten denk ik dat dit gewoon zichtbaar is wanneer je gegevens van de EGR gaat opvragen, op moment waarop de EGR normaal open zou moeten gaan zal hij dat niet doen en dat zal opvallen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
dat gaan ze bij de APK niet controleren. kijken alleen of deze mechanisch afgedopt is. verder lezen ze m uit op storing.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!