Egr melding wegschrijven (1.4 16v uit 2002)

Goedemorgen, ik wil mijn polo in de verkoop doen, echter brandt er al een jaar het egr lampje met de storing 'insufficient flow'. Hij rijdt verder prima, maar voor de verkoop is zo'n lampje niet handig. Kan ik die softwarematig wegschrijven? Het betreft een 1.4 16v benzine, type AUA uit 2002. Ik heb nog nergens kunnen lezen of het wel/niet kan, incl onderbouwendee reden.
 
VW  Polo  1.4 
het is niet zo netjes als je iemand anders je een auto verkoop me de weet dat deze egr stuk is.
je moet dat wel ff melden aan een persoon die jou auto koopt!
zou jij ook niet cool vinden denk ik als jij een auto koopt koopt met verborgen gebreken.!!!!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
idd dat is niet zo netjes , Maar autobedrijven doen dat ook.
Of ze laten je de auto meenemen voor een proefrit. En dan kom jij wel met evt gebreken , En als jij niks ziet , En je koop de auto zonder garantie . ( wat tegenwoordig heel normaal en ingeburgerd is , 3mnd garantie kost al gauw 1000 euro extra ) Dan heb jij pech,
Dat had ik ook bij een BOVAG garage, maak een proefrit zie dat de kachel ventilator het niet doet , Kom terug en zij de auto bevalr me wel , Wil hem wel kopen maar dan moet die ventilator het wel doen.
Meneer de verkoper ( tevens eigenaar auto zaak ) was de onschuldigheid hem zelfde, Hij wist dat niet . Ja ja ( Auto wel gekocht zonder garantie ) Auto na een week opgehaald , Het was gemaakt .
Inmiddels zijn we 2,5 week verder en de kachel ventilator doet het weer niet, Je voeld je dan toch genaaid , Omdat hij alleen de kachelweerstand had gemaakt ( 20 eurie ) En niet preventief die kachelventilator . Wand dat kost al gauw 100 euro.
En dat gaat van zijn winstmarge af .
Om terug tegaan naar topic vraag. Ik zal als ik de wagen verkoop gewoon ff dat laten maken , En de reparatie kosten verwerken in de prijs .


gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Het probleem m.b.t de melding is, dat wanneer je deze wil oplossen, het niet per se de egr hoeft te zijn. Mijn monteur heeft eerder geprobeerd deze melding op te lossen bij een andere auto, maar daar veel tijd en energie in gestoken, zonder succes. Ik heb de egr er zelf ook af gehad en schoongemaakt. Hij leek verder ook prima. Tenzij iemand mij hier kan vertellen hoe ik zelf kan checken wat de oorzaak is.

M.b.t. dat het niet netjes is voor de volgende eigenaar: De auto loopt prima, hij komt ook gewoon door de apk. En de egr wegschrijven is geen bijzonder iets. Wordt genoeg gedaan. Mijn vraag is alleen of het ook kan voor mijn type auto..
 
VW  Polo  1.4 
Denk dat je gewoon een aantal chiptune bedrijven moet contacten dan, in principe kunnen zij alles wegschrijven als ze er verstand van hebben.
Enige nadeel is dat jouw motor niet echt een motor is die vaak getuned wordt, dus of er al programma's voor zijn is maar de vraag, prijs kan hierdoor wel oplopen omdat ze specifiek voor jouw auto iets moeten gaan uitzoeken.

Ik denk dat een juiste diagnose met herstel misschien nog wel goedkoper uit pakt dan
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!