EGR wel/niet afdichten (55kw benzine)

Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje een melding P0401 EGR flow insufficient. Nu lees ik heir en daar dat je de EGR ook kan afdichten (en dat de auto soms zelfs beter rijdt daardoor), maar ik kan nergens vinden of dat ook zonder problemen kan voor mijn auto. Of dat ik mijn software aan moet passen of niet (als dat uberhaupt mogelijk is).

Ik heb een polo 6N2, AUA, benzine, 1.4 16v 55kw/75pk. Iemand enig idee of dit kan?

De lambdasonde (voor de kat) geeft ook al een tijdje een melding, die wordt deze week vervangen. Geen idee, of dat nog van invloed is.
 
VW  Polo  1.4 
Naar mijn weten gewoon laten doen bij een chiptuning bedrijf.
Die passen dat softwaretechnisch aan

Heb het me uit laten leggen en je motor krijgt er alleen maar verse zuurstof door in plaats van gerecycled. Egr is puur een milieu maatregel ivm uitstoot. Finess voor je auto zelf.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Nushia
Softwaretechnisch aanpassen was niet mogelijk. Blindplaatje zou een motorstoring geven. Kan iemand dit definitief bevestigen?

Want dan ga ik eerst de EGR schoonmaken. En als dat niet helpt een nieuwe bestellen.
 
VW  Polo  1.4 
Huh. Waar ben je langs geweest dan? Naar mijn weten kan iedere egr uitgezet worden?

Egr schoonmaken is wel echt een pain in the ass denk ik
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
ERG-klep uitschakelen 1.2 TDI BlueMotion
EGR (permanent) uitschakelen - bent u opzoek naar een permanente oplossing voor EGR problemen? Door de klep softwarematig uit te schakelen wordt de EGR buitenspel gezet. Digicar Engineering is vooroplopend met software development voor de automotive branche. Door in de motorcomputer de EGR klep softwarematig weg te schrijven kunnen wij voor u de EGR klep in veel gevallen 100% softwarematig uitschakelen. Hiermee neem je storingen weg rond de EGR klep en sluit je deze richting toekomst uit.

Het resultaat? Geen storingslampjes/ foutcodes rond de EGR klep en geen verdere vervuiling van het inlaattraject. We bieden een permanente oplossing met levenslange garantie!
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Jongens, het betreft hier een 1.4 benzine met 55kw en 75pk van circa 2000-2005 dus niet de 1.2 TDI met ook 55kw en 75pk. Ik snap de verwarring.

De meeste informatie die je hier leest over EGR kleppen dichtzetten gaan in principe over TDI motoren.

Wat de consequentie is van het afdoppen van de EGR bij je benzine motor weet ik niet. Je kunt wel proberen om hem goed schoon te maken en te proberen (goedkoopste methode).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!