Eibach 30/30 verlaging met 18 inch?

DeFlip

Nieuw lid
Dit kon gewoon na beetje research maar welke maten banden moet ik aanhouden om niet de wielkasten te raken? Sowieso voor niet meer dan 8j toch?

Dit kon gewoon na beetje research maar welke maten banden moet ik aanhouden om niet de wielkasten te raken? Sowieso voor niet meer dan 8j toch?

Gelieve te googelen, is meerdere malen ter sprake gekomen.
Bij een 18 inch velg van 8j: 205/40/18. Een bandbreedte is het eerste getal waarmee de maataanduiding van een band begint. Het aantal j gebruik je bij de breedte van een velg, 8j is breed zat voor vooraan inderdaad ;)

Ohja inderdaad excuses ik heb al redelijk veel research gedaan maar krijg wel tegenstrijdige conclusies. Dus vooraan 8j et35 met 205/40/18 is 100% veilig? Ik zie b.v. dat veel mensen ook 215 en soms nog bredere banden hebben dit loopt aan dus? Ik zit ook te denken aan een breedset en dan kan je 8.5j achter doen ook?

Mijn 18" 8J's staan op 215/35/18, heb ik gehad met eibach veren en een schroefset, beide liep niet aan.

Ok thanks allemaal! Ik krijg nu wel wat meer duidelijkheid erover. Vanavond ff de bestelling plaatsen. De banden dealer raadde mij 205/35 maar ik denk dat de jongens hier meer verstand van hebben;-)

Wat ik zo lees, heb je met 205 nog minder kans op aanlopen, maar de banden zullen dan wel ietsjes meer getrokken staan dan met 215.
Wat betreft afwijking op de snelheidsmeter maakt 205 geen significant verschil ;)
Mocht je willen weten wat het afwijkingsverschil is tussen 205/215, dan zou je eens op een bandenmaatcalculator kunnen kijken :)

VW  6R 
Ik heb het gekeken samen met de velg- en bandendealer. Tis een verschil van 0.6%. Hij vondt t te groot en ik wilde gewoon snel mn velgen met band hebben:p

205/35/18 moet je niet doen hoor [MENTION=4833]DeFlip[/MENTION];! Dan heb je echt een hele smalle band die je te snel krom rijdt! Dat wil je echt niet (als normale rijder) ;).

205(215)/40/18 is the way to go

Raad VW dit aan?

k1dvrn.jpg

Die foto is met 8j breedte. Ja je kunt het doen DeFlip maar wel goed opletten dan met kuilen, drempels, stoepranden etc ;)

Ik neem het zelf ook hoor straks, maar het is niet voor de normale autorijder die klakkeloos doorrijd ongeacht drempels en putten...

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!