De Polo Piloot
Nieuw lid
Mogelijke oorzaken van elektrische storingen zijn:
- zekering defect
- slechte contacten
- relais defect
- aderbreuk
- vocht
- oude accu (die icm start stop systeem diverse functies uitschakelen)
Mogelijke oorzaak kan vocht kan komen door niet goed afsluitende behuizing voor zekeringen e.d. Dit kan dan weer leiden tot slechte contacten.
Verder kunnen kabelschoen door te snelle montage of te strakke bekabeling tot problemen leiden.
Dat betekent gewoon dat je alle bedrading, behuizingen, connectoren na moet lopen.
Voor het sluiten van behuizingen indien nodig, rubbers licht invetten.
Beschik je over een multimeter dan kun je evt spanning meten. Als je over een trekhaak beschikt, kun je een test snoer maken waar je je multimeter op de massa aansluiten.
Bij start stop systeem deze tijdelijk uitschakelen en kijken of het probleem dan over is.
Zoek op internet naar het juiste elektrische schema. Onder de motorkap zitten een of meer behuizingen en onder het stuur idem. Zoals bij mijn Polo loopt een kabelboom langs mijn linker achterlicht met diverse stekkers wat evt. ook problemen kan opleveren en daar is lastig om te controleren. Zit er een probleem tussen de voor en achterkant ( bijv draadbreuk) dan wordt het een ander verhaal. Dat is mij overkomen en heb mijn 3e remlicht op de linker remlicht moeten aansluiten.
- zekering defect
- slechte contacten
- relais defect
- aderbreuk
- vocht
- oude accu (die icm start stop systeem diverse functies uitschakelen)
Mogelijke oorzaak kan vocht kan komen door niet goed afsluitende behuizing voor zekeringen e.d. Dit kan dan weer leiden tot slechte contacten.
Verder kunnen kabelschoen door te snelle montage of te strakke bekabeling tot problemen leiden.
Dat betekent gewoon dat je alle bedrading, behuizingen, connectoren na moet lopen.
Voor het sluiten van behuizingen indien nodig, rubbers licht invetten.
Beschik je over een multimeter dan kun je evt spanning meten. Als je over een trekhaak beschikt, kun je een test snoer maken waar je je multimeter op de massa aansluiten.
Bij start stop systeem deze tijdelijk uitschakelen en kijken of het probleem dan over is.
Zoek op internet naar het juiste elektrische schema. Onder de motorkap zitten een of meer behuizingen en onder het stuur idem. Zoals bij mijn Polo loopt een kabelboom langs mijn linker achterlicht met diverse stekkers wat evt. ook problemen kan opleveren en daar is lastig om te controleren. Zit er een probleem tussen de voor en achterkant ( bijv draadbreuk) dan wordt het een ander verhaal. Dat is mij overkomen en heb mijn 3e remlicht op de linker remlicht moeten aansluiten.
Volkswagen
Polo