EPC-lampje brandt bij hogere toeren

Goedemiddag allemaal,

De laatste tijd brandt steeds vaker mijn epc lampje wanneer ik een keer flink optrek. Dit is het enige lampje wat gaat branden en de motor houdt dan enorm in. Ook kan ik max 4000 toeren rijden wanneer het lampje brandt. Hierdoor denk ik dat het probleem bij de turbo ligt. Het lampje gaat weer uit als de auto opnieuw opstart.

Mijn vraag is als volgt, wat zijn de eerste dingen waar ik naar moet kijken? Ik las op andere fora iets over een boostsolenoid, ander blok, verbrande zuigers, sensoren, brandstofpomp, etc.
Het gaat om een polo 6c gti 1.8t, handbak.

Volkswagen  Polo 6C 
begin eens met uitlezen
Op dit moment niet mogelijk, want de garage heeft het druk en feestdagen enzo. Ik wil zelf wel een scanner kopen maar weet niet goed welke. Ik hoef geen professionele scanner want ik wil niet veel geld kwijt zijn. Echter moet ik wel wat kunnen lezen met zon ding. Heeft iemand aanbevelingen?

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!