Goededag allemaal,
Tijdje offline geweest. Ondertussen de Polo 6C omgeruild voor een Golf (ik weet het, de verkeerde VW ). Tussendoor nog een Golf GTE gehad. Ben momenteel troste eigenaar van een Golf 7.5 R-line uit 2019 in het Lapiz Blue. De wagen is uitgerust met een 1.5 TSI 150pk en een DSG7 bak.
Gezien de 1.5 ook een tijd lang leverbaar is geweest in de Polo was ik wel benieuwd naar de ervaring van andere. Ik vind de 1.5 TSI op zich een hele fijne motor. Onderin heeft lekker veel koppel. Ik kom van een GTE die gechipt was naar 300pk en ik moet zeggen qua gevoel doet mijn huidge wagen niet veel onder (natuurlijk is ie niet zo snel, maar voelt wel lekker vlot. Een GTE is ook veel zwaarder). Verder is de motor relatief zuinig. Ik heb wel één klacht. De motor pruttelt en trilt soms erg. Hij doet dit in de volgende situatie:
Rij ongeveer 50-55km/h in de stad op cruis. De DSG schakelt dan naar de 5e versnelling. De motor schakelt dan over naar de ECO oftewel twee cilinder modus. Je voelt de motor dan echt nadrukkelijk lopen. Helemaal als ie iets harder zijn best moet doen. Snap dat een twee cilinder minder soepel loopt en daardoor meer last heeft van vibraties. Al een paar keer gehad dat de twee cilinder modus inschakelt met een stevige stoot. Merk wel dat nu het weer warmer wordt de motor aanzienlijk beter loopt in de twee cilinder modus. De trillingen waren vandaag bijna niet te voelen. Op internet las ik dat de één wel last heeft van dit fenomeen en de ander totaal niet.
Is bovenstaande herkenbaar voor meer 1.5 TSI rijders?
Vrijdag gaat de wagen naar de garage voor een beurtje. De bougies staan ook op de planning. Misschien dat dat nog scheelt. Olie is pas weer in Januari aan de beurt.
Tijdje offline geweest. Ondertussen de Polo 6C omgeruild voor een Golf (ik weet het, de verkeerde VW ). Tussendoor nog een Golf GTE gehad. Ben momenteel troste eigenaar van een Golf 7.5 R-line uit 2019 in het Lapiz Blue. De wagen is uitgerust met een 1.5 TSI 150pk en een DSG7 bak.
Gezien de 1.5 ook een tijd lang leverbaar is geweest in de Polo was ik wel benieuwd naar de ervaring van andere. Ik vind de 1.5 TSI op zich een hele fijne motor. Onderin heeft lekker veel koppel. Ik kom van een GTE die gechipt was naar 300pk en ik moet zeggen qua gevoel doet mijn huidge wagen niet veel onder (natuurlijk is ie niet zo snel, maar voelt wel lekker vlot. Een GTE is ook veel zwaarder). Verder is de motor relatief zuinig. Ik heb wel één klacht. De motor pruttelt en trilt soms erg. Hij doet dit in de volgende situatie:
Rij ongeveer 50-55km/h in de stad op cruis. De DSG schakelt dan naar de 5e versnelling. De motor schakelt dan over naar de ECO oftewel twee cilinder modus. Je voelt de motor dan echt nadrukkelijk lopen. Helemaal als ie iets harder zijn best moet doen. Snap dat een twee cilinder minder soepel loopt en daardoor meer last heeft van vibraties. Al een paar keer gehad dat de twee cilinder modus inschakelt met een stevige stoot. Merk wel dat nu het weer warmer wordt de motor aanzienlijk beter loopt in de twee cilinder modus. De trillingen waren vandaag bijna niet te voelen. Op internet las ik dat de één wel last heeft van dit fenomeen en de ander totaal niet.
Is bovenstaande herkenbaar voor meer 1.5 TSI rijders?
Vrijdag gaat de wagen naar de garage voor een beurtje. De bougies staan ook op de planning. Misschien dat dat nog scheelt. Olie is pas weer in Januari aan de beurt.
Volkswagen
Golf 7.5 R-line
1.5 TSI 150pk 7DSG