Enige "kwaaltje" wat wel eens langskomt bij de handgeschakelde GTI is dat het thermostaathuis gaat lekken.
Is relatief gezien een algemeen dingetje en bij mij was dit dus ook het geval. ( gelukkig onder garantie vervangen, kosten ca. 900 euro )
Het klinkt als een hoop, dat is het ook natuurlijk. Maar dit is vrijwel het enige wat er relatief gezien bij velen "stuk" gaat.
En de banden........ daar praten we maar niet over.. set michelin ps4 per jaar haha.
Het verlaagde gedeelte. Allereerst vind ik de auto echt niet ok eruit zien als die niet verlaagd is, het voelt gek, net ff tikkie te hoog.
Na het verlagen, yep hij is wat stugger. Maar ! Daar staat tegenover dat de auto veel beter spoort, als je aan het hoeken bent voelt de auto veel strakker en een heftige rem actie houd de auto strak in het gareel, waar hij voorheen wel eens zoekend reageerde.
Ehm, weet ik zo niet moet ik bekennen.. Ik rijd er weinig mee. Zal er eens op letten als ik er weer mee oppad ben!
Google zegt ;
Vermogen | 192 pk (4200-6200 tpm) | 192 pk (5400-6200 tpm) |
Koppel | 320 Nm (1450-4200 tpm) | 250 Nm (1250-5300 tpm) |
0-100 | 6,7s | 6,7s |
Maar mijn gevoel zegt anders.
Wat wel een leuk gek feitje is ; dat de handbak standaard 320 nm koppel heeft en de DSG 250 nm. De DSG schakelt natuurlijk sneller, maar door het koppelverschil zijn ze beide exact even snel : -- )
Trouwens, recent ook met een AW GTI mogen spelen, echt goed aan de tand voelen dus.. Maar daar miste ik veel beleving, is een grotere, degelijke auto.
Het dashboard etc is top! Absoluut, hij is groter wat handig is voor spullen mee te nemen. Maar als speeltje, is de 6C net iets leuker :-- )
Succes met de zoektocht !
Even een lekker makertje..