Ervaring 1.8 gti tsi 6C

Ik hoor graag jullie bevindingen over betrouwbaarheid en tips over de 1.8 gti tsi 6C polo met handbak

Houd deze auto al een poos in de gaten zijn vrij zeldzaam met handbak maar lijkt me een gave auto om te gaan rijden.

Zijn er leden die deze auto rijden? Tops en flops? Hoe is het sportonderstel van een gti in verhouding met een normale 6R?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik hoor graag jullie bevindingen over betrouwbaarheid en tips over de 1.8 gti tsi 6C polo met handbak

Houd deze auto al een poos in de gaten zijn vrij zeldzaam met handbak maar lijkt me een gave auto om te gaan rijden.

Zijn er leden die deze auto rijden? Tops en flops? Hoe is het sportonderstel van een gti in verhouding met een normale 6R?

Alvast bedankt!
Wat wil je weten? Brand los!

Ik rijdt al 2 jaar in een handgeschakelde 6c gti, elke keer weet toverd die een glimlach op mijn gezicht.

Fantastisch bommetje, speels speeltje. Tot op de dag van vandaag wil ik hem nog niet verkopen :--)
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Wat wil je weten? Brand los!

Ik rijdt al 2 jaar in een handgeschakelde 6c gti, elke keer weet toverd die een glimlach op mijn gezicht.

Fantastisch bommetje, speels speeltje. Tot op de dag van vandaag wil ik hem nog niet verkopen :--)

Ja mijn 1.2tsi heeft opzich ook wel aardig vermogen maar mis toch echt het echte bommetje inderdaad.

Weinig problemen gehad met je auto? Geen erge slijtagedelen of kwaaltjes? Op de banden na

Is die van jou verlaagd en hoe rijd het standaard onderstel?

Waar heeft de auto de meeste zin om te gaan? Bij die van mij zit het allemaal erg onderin dus rond de 1600 tot 3500 toeren.

Leuk om te horen dat je het toffe auto vind.

Wanneer ik nog meer vragen heb zal ik deze zeker stelen moet toch eerst een poosje uitkijken naar een goed i.v.m. weinig aanbod in de handbak.
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Ja mijn 1.2tsi heeft opzich ook wel aardig vermogen maar mis toch echt het echte bommetje inderdaad.

Weinig problemen gehad met je auto? Geen erge slijtagedelen of kwaaltjes? Op de banden na

Is die van jou verlaagd en hoe rijd het standaard onderstel?

Waar heeft de auto de meeste zin om te gaan? Bij die van mij zit het allemaal erg onderin dus rond de 1600 tot 3500 toeren.

Leuk om te horen dat je het toffe auto vind.

Wanneer ik nog meer vragen heb zal ik deze zeker stelen moet toch eerst een poosje uitkijken naar een goed i.v.m. weinig aanbod in de handbak.

Enige "kwaaltje" wat wel eens langskomt bij de handgeschakelde GTI is dat het thermostaathuis gaat lekken.
Is relatief gezien een algemeen dingetje en bij mij was dit dus ook het geval. ( gelukkig onder garantie vervangen, kosten ca. 900 euro )

Het klinkt als een hoop, dat is het ook natuurlijk. Maar dit is vrijwel het enige wat er relatief gezien bij velen "stuk" gaat.
En de banden........ daar praten we maar niet over.. set michelin ps4 per jaar haha.

Het verlaagde gedeelte. Allereerst vind ik de auto echt niet ok eruit zien als die niet verlaagd is, het voelt gek, net ff tikkie te hoog.
Na het verlagen, yep hij is wat stugger. Maar ! Daar staat tegenover dat de auto veel beter spoort, als je aan het hoeken bent voelt de auto veel strakker en een heftige rem actie houd de auto strak in het gareel, waar hij voorheen wel eens zoekend reageerde.

Ehm, weet ik zo niet moet ik bekennen.. Ik rijd er weinig mee. Zal er eens op letten als ik er weer mee oppad ben!
Google zegt ;
Vermogen192 pk (4200-6200 tpm)192 pk (5400-6200 tpm)
Koppel320 Nm (1450-4200 tpm)250 Nm (1250-5300 tpm)
0-1006,7s6,7s

Maar mijn gevoel zegt anders.

Wat wel een leuk gek feitje is ; dat de handbak standaard 320 nm koppel heeft en de DSG 250 nm. De DSG schakelt natuurlijk sneller, maar door het koppelverschil zijn ze beide exact even snel : -- )


Trouwens, recent ook met een AW GTI mogen spelen, echt goed aan de tand voelen dus.. Maar daar miste ik veel beleving, is een grotere, degelijke auto.
Het dashboard etc is top! Absoluut, hij is groter wat handig is voor spullen mee te nemen. Maar als speeltje, is de 6C net iets leuker :-- )


Succes met de zoektocht !


Even een lekker makertje..
20200718_235001.jpg
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mr.Agnostos en Roy0410
Hier ook een polo 6c gti maar dan automaat.
vrij makkelijk te berijden auto, je kunt er rustig mee rijden maar als je gas geeft gaatie als de brandweer. Snelheid tot 100 is vrij vlot, altijd een big smile als je volgas geeft. Boven de 100 vind ik wel meevallen.
Na een tijdje wen je aan de kracht van de auto en dan wil je meer. Ik heb daarom gechipt.

Comfort was in het begin wennen, vond hem vrij stug. Maar na een half jaar rijden wil ik niks anders. Stuurt vrij direct en scherp.
Bij 200km/u voel je niet dat de auto zwerig aanvoelt.

verbruik:
Normaal rijden op de snelweg rond de 6 liter op 100km.
Bij wat sportiever rijden 8 liter op 100km.

Verder geen problemen met de motor, etc....

Tot slot:
Panodak is een must have, standaard speakers zijn om te huilen, kleur wit vind ik persoonlijk het mooist met zwarte accenten van de getinte ramen, panodak en zwarte zijspiegelskappen.
Je krijgt af en toe aandacht van mensen bijv het uitdagen bij een stoplichtsprint.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Roy0410 en capszz
Enige "kwaaltje" wat wel eens langskomt bij de handgeschakelde GTI is dat het thermostaathuis gaat lekken.
Is relatief gezien een algemeen dingetje en bij mij was dit dus ook het geval. ( gelukkig onder garantie vervangen, kosten ca. 900 euro )

Het klinkt als een hoop, dat is het ook natuurlijk. Maar dit is vrijwel het enige wat er relatief gezien bij velen "stuk" gaat.
En de banden........ daar praten we maar niet over.. set michelin ps4 per jaar haha.

Het verlaagde gedeelte. Allereerst vind ik de auto echt niet ok eruit zien als die niet verlaagd is, het voelt gek, net ff tikkie te hoog.
Na het verlagen, yep hij is wat stugger. Maar ! Daar staat tegenover dat de auto veel beter spoort, als je aan het hoeken bent voelt de auto veel strakker en een heftige rem actie houd de auto strak in het gareel, waar hij voorheen wel eens zoekend reageerde.

Ehm, weet ik zo niet moet ik bekennen.. Ik rijd er weinig mee. Zal er eens op letten als ik er weer mee oppad ben!
Google zegt ;
Vermogen192 pk (4200-6200 tpm)192 pk (5400-6200 tpm)
Koppel320 Nm (1450-4200 tpm)250 Nm (1250-5300 tpm)
0-1006,7s6,7s

Maar mijn gevoel zegt anders.

Wat wel een leuk gek feitje is ; dat de handbak standaard 320 nm koppel heeft en de DSG 250 nm. De DSG schakelt natuurlijk sneller, maar door het koppelverschil zijn ze beide exact even snel : -- )


Trouwens, recent ook met een AW GTI mogen spelen, echt goed aan de tand voelen dus.. Maar daar miste ik veel beleving, is een grotere, degelijke auto.
Het dashboard etc is top! Absoluut, hij is groter wat handig is voor spullen mee te nemen. Maar als speeltje, is de 6C net iets leuker :-- )


Succes met de zoektocht !


Even een lekker makertje..
20200718_235001.jpg
Ah super bedankt voor je uitgebreide reactie hier kan ik echt wat mee!

Elke auto heeft wel zijn probleempjes maar inderdaad vind dit ook wel meevallen.

Leuk om je ervaring te horen van de AW gti in vergelijking met 6C

En echt een strakke auto man wit met zwarte accenten!
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Hier ook een polo 6c gti maar dan automaat.
vrij makkelijk te berijden auto, je kunt er rustig mee rijden maar als je gas geeft gaatie als de brandweer. Snelheid tot 100 is vrij vlot, altijd een big smile als je volgas geeft. Boven de 100 vind ik wel meevallen.
Na een tijdje wen je aan de kracht van de auto en dan wil je meer. Ik heb daarom gechipt.

Comfort was in het begin wennen, vond hem vrij stug. Maar na een half jaar rijden wil ik niks anders. Stuurt vrij direct en scherp.
Bij 200km/u voel je niet dat de auto zwerig aanvoelt.

verbruik:
Normaal rijden op de snelweg rond de 6 liter op 100km.
Bij wat sportiever rijden 8 liter op 100km.

Verder geen problemen met de motor, etc....

Tot slot:
Panodak is een must have, standaard speakers zijn om te huilen, kleur wit vind ik persoonlijk het mooist met zwarte accenten van de getinte ramen, panodak en zwarte zijspiegelskappen.
Je krijgt af en toe aandacht van mensen bijv het uitdagen bij een stoplichtsprint.
Top bedankt voor je reactie!

Ik ga zeker op zoek naar een met een panoramadak en lekker veel opties.

Fijn om je ervaring te lezen!
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
AW GTI wat handig is voor spullen mee te nemen
Ik heb wel een kleine opmerking over dit stukje.
Lange spullen gaan voor geen meter in een AW GTI.
De Voorstoelen kunnen niet plat, in de verste verte niet.
En dus is lange spullen mee nemen nagenoeg onmogelijk.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Leuk
Waarderingen: Roy0410
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!