ervaring dayline koplamp

De zoekfunctie met het woord "dectane"
http://www.mypolo.nl/forum/search.php?searchid=64938

Hier een paar resultaten:
http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/7043-ombouwen-h7-koplampen-halogeen-naar-xenon.html

http://www.mypolo.nl/forum/archief/6907-te-koop-dectane-koplampen-gti-look.html

http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/6702-review-lampen-van-dectane.html

http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/6725-dectane-koplampen.html

Als je een beetje eruit kunt halen waar ik op doel, dan zul je tot de conclusie komen dat het idd troep is zoals 024polo al zei;)
Doelende op vochtproblemen en leds die gewoon stuk gaan;)
 
VW  6R  1.2TDI 
en waar doen ze dat dan (zijn ze dan ook storings vrij) en wat zijn hier de koste van

Als je iemand van het forum zo gek kunt krijgen om het voor je te doen, dan moet je de kosten met diegene bespreken.
Anders moet je het zelf doen. Kosten daarbij kunnen zeer flink variëren.

Storingsvrij is het wel te maken, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat niet maar zijn belachelijk duur, minder dan de helft van het geld kan je je koplampen ombouwen naar xenon met projectors.

ik zou ook eerder aanraden wat Donatello zegt...H7 (of behoud je H4 lampen als je krap bij kas zit) en bouw deze om met een xenonlamp.nl setje...ben je deze set beu dan kan je weer een andere set erin knallen (zonder dat je gaat knallen in je portomonnee) Best of both worlds toch?
 
en waar doen ze dat dan (zijn ze dan ook storings vrij) en wat zijn hier de koste van

Hier kan je onderdelen kopen voor ombouw naar projector (aan te raden aangezien een reflector xenon lamp veel te veel strooilicht geeft, kan problemen geven met de polititie) en volgens mij kan de eigenaar van de site je koplampen ook ombouwen.

Xenon projector, ballast, lamp - Retrofitlab
 
Hier kan je onderdelen kopen voor ombouw naar projector (aan te raden aangezien een reflector xenon lamp veel te veel strooilicht geeft, kan problemen geven met de polititie) en volgens mij kan de eigenaar van de site je koplampen ook ombouwen.

Xenon projector, ballast, lamp - Retrofitlab

ziet er best leuk uit !

Hoe bouw je dit eigenlijk in je H4 koplampen? boren? Plug and Play?
dat zou aanzienlijk wat tijd besparen...en geld omdat ik dan niet de H7 koplampen hoef te kopen.

volgens mij rijden er nog best veel mensen rond met de combinatie Reflector + Xenon
Bij sommige vind ik het wel meevallen (zoals bij de nieuwe 6R) maar bij oudere modellen "vooral golfjes" is het lichtbeeld niet om aan te zien
 
ziet er best leuk uit !

Hoe bouw je dit eigenlijk in je H4 koplampen? boren? Plug and Play?
dat zou aanzienlijk wat tijd besparen...en geld omdat ik dan niet de H7 koplampen hoef te kopen.

volgens mij rijden er nog best veel mensen rond met de combinatie Reflector + Xenon
Bij sommige vind ik het wel meevallen (zoals bij de nieuwe 6R) maar bij oudere modellen "vooral golfjes" is het lichtbeeld niet om aan te zien

KYC, dat had ik niet van jou verwacht, kijk eens in de handleidingen sectieStick Out Tongue

Plus het is zwaar aan te raden om het met een extra set te doen, mocht er iets mis gaan of mis mee zijn;)
 
VW  6R  1.2TDI 
ik heb mijn dectanes nog eens onderhanden genomen, ik heb de koplampen open gehad, de print die de 12v spanning omzet naar ongeveer 2v (forward voltage) per led bij een constante stroom van 500 mA (de ledjes zijn ongeveer 1 watt per stuk (zitten in een superflux package) is RIP door vocht schade. ik weet niet of ik er de moeite in ga stoppen om ze te gaan voor vervangen door een standaard print die je bij de conrad kunt bestellen.. ik ga nu met de lampen rijden zonder de leds aan. alleen dan heb ik geen stadslicht. echter mijn h7 met xenon verblinden toch wel erg... ik heb nu de ontluchtingsgaten helemaal dicht gekit.

update: ik heb de leds helemaal onklaar gemaakt, ze bleven af en toe knipperen, nu ziet het er zo uit:



maar nu heb ik voor dus geen standlicht... dat wordt dan een US blinker module...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ik toch niet zonder standlicht rond wilde rijden (stel een xenonlamp zou het niet meer doen dan heb ik voor nog maar een lamp) heb ik inmiddels een US module geplaatst, ik heb deze echter niet op de knipperlichten aangesloten maar op de DRL in de onderbumper.
ipv de 21w gloeilamp heb ik er een 11W led lamp van xenonlamp.nl in de DRL zitten, deze zijn prima dimbaar (gebruik dezelfde led lamp voor de H8 mistlamp / bochtenverlichting en daar dimt hij ook prima)

de us module zorgt ervoor dat het standlicht brand over mijn DRL, deze is dan wel 60% gedimd dus een stuk minder fel.

fotos volgen.

en om dan toch nog even on topic te zijn.

DECTANE IS BAGGER
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!