Ervaringen Alie lichtschakelaar

Tweak

Actief lid
Hoi, is er iemand die toevallig recent zijn licht schakelaar heeft vervangen voor een Alie exemplaar?
Ik weet er zijn meer topics van/over maar ik wil graag weten wie er recent een heeft besteld/geplaatst.

Ik zag dat je 2 versies hebt:

en

Ik wil eigenlijk die gene met de licht sensor ingebouwd in de knop. Maar ik las ergens een opmerking dat je stadslicht niet meer kan gebruiken want dan
gaat dimlicht ook aan? Weet iemand hoe dit zit?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met die eerste URL.

Skoda  Kamiq 
Ik heb die eerste een tijdje in de auto gehad. Dat was vorig jaar voor paar maanden. Werkt zeker niet slecht na een beetje uitproberen van de juiste waardes voor de standen van je licht.

Je kunt alleen niet alle instellingen gebruiken van de schakelaar. Het licht wordt deels door de BCM aan gestuurd en dus werken enkele functies van de app die bij de schakelaar hoort niet.

Omdat de sensor best laag zit en met veel schaduw val te maken heeft was het lastig de juiste instellingen te vinden. Het werkte, maar kreeg het nooit 100% zoals ik wilde, vanwege de vele schaduwen.

Ik ben daarna maar toch een OEM oplossing ingebouwd. Ik denk wel dat de schakelaar met lichtsensor bij het raam betere prestaties voor mij had geleverd, qua schakelen van licht.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb ook die met draad. Deze kan je netjes wegwerken, je ziet alleen de sensor zitten. Ik ben er ook tevreden over.

Een punt, misschien dat iemand het antwoord weet. Soms schakelt mijn navigatie naar nachtmodus. Dus naar donkerder scherm. Mijn koplampen blijven gelukkig dan wel op drl staan.
Vroeg mij af of hier iets aan te doen is.

Verder werkt hij goed, werkt goed bij tunnels en koplampen gaan ook aan als het schemerig wordt.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik gebruikte eerst de bovenste (met ingebouwde sensor) maar die vond ik niet goed werken omdat de sensor te vaak schaduw kreeg. Daarna heb ik de onderste gekocht (maar dan eentje met Bluetooth) met de sensor aan een kabeltje, de sensor heb ik onder de voorruit weggewerkt zodat hij niet zichtbaar is en zit nu boven het VIN nummer zodat hij altijd het juiste licht vangt en niet onnodig de koplampen aanzet.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik gebruikte eerst de bovenste (met ingebouwde sensor) maar die vond ik niet goed werken omdat de sensor te vaak schaduw kreeg. Daarna heb ik de onderste gekocht (maar dan eentje met Bluetooth) met de sensor aan een kabeltje, de sensor heb ik onder de voorruit weggewerkt zodat hij niet zichtbaar is en zit nu boven het VIN nummer zodat hij altijd het juiste licht vangt en niet onnodig de koplampen aanzet.
Toevallig nog linkje? En foto van hoe je die sensor dan hebt geplaatst?

Skoda  Kamiq 
Toevallig nog linkje? En foto van hoe je die sensor dan hebt geplaatst?

Degene die ik besteld heb staat niet meer op Ali maar er zijn een heleboel van. Die van mij heette iets met Warriorsarrow.

Zo is hij geplaatst:
4wnclFa.png

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!