Ervaringen polo 6c 1.4 Tdi Dsg

Jd1997

Lid
Hallo allemaal ik ben mij aan t oriënteren naar een opvolger voor mijn bm wat zijn jullie ervaringen met de 6c 1.4 tdi dsg? Is dit aan te raden of voor een 1.6 tdi dsg gaan?
Groeten Julian

Volkswagen  Polo 6R 
ik heb een 1.4 105 naar 130 getuned. al 30k mee gereden en tot nu toe niks aan de hand. heb in het buitenland verkeerde diesel getankt toen was me hoge drukpomp en 3 injectoren kapot. maar voor derest prima auto

Volkswagen  Polo 6C 
Wat zijn nog de redenen om voor diesel te kiezen? Kun je niet beter een TSI pakken?
Denk dat de diesel aantrekkelijk is voor het rijden van langere afstanden in kortere tijd. Ik heb zelf wél gekozen voor een TSI omdat ik er niet genoeg km's voor rijd.

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Alles wat ik hierna zeg is een persoonlijke mening.

Trekgewichtverschil kan ik me wel iets bij voorstellen, al gaat dat voor een 1.0 TSI v.s. 1.4 TDI niet op. Verbruik zal nog ietsjes gunstiger zijn maar dat verschil is klein. Zo'n 1.0 haalt zonder al te veel moeite 1 op 20. Wegenbelasting daarentegen bij diesel een stuk hoger. En dan hebben we het nog niet over restwaarde. De vraag is zo goed als weg en alle tekenen zijn er dat diesel steeds meer belast gaat worden met extra regels en belastingen. Voordeel van de lage restwaarde is natuurlijk de lage aanschaf. Rijcomfort: Met beide ervaring, qua koppel onderin vond ik ze beide goed, de TSI trekt wel wat langer door en is een stuk stiller. Onderhoud: Met diesel zit je toch met die roetfilters en andere (EGR?) systemen die extra onderhoud veroorzaken. Duurzaamheid: Er zijn al genoeg voortekenen dat die 1.0 TSI makkelijk 300.000 redt zonder gekke reparaties.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!