Voorstellen Even voorstellen Polo 6R 1.6 TDI

Sam_6R

Lid
Hallo mede-liefhebbers

Sinds kort ben ik eigenaar geworden van een “Flash Red” (Bijnaam brandweerman Sam) Polo 6R 1.6 TDI uit 2012 met 114.000 KM op de klok.

IMG_7781.webp

De voorgaande eigenaar was politieregio Zeeland west. Ondanks dat de auto niet wit is. In het onderhoudsboekje staan verschillende facturen met de hierboven genoemde opdrachtgever. Ook was er een geplastificeerd papier met een stappenplan “Pool voertuig reinigen na gebruik”

Dit maakt mij de eerste particulier eigenaar.

In de eerste maand heb ik het bekende euvel van de 1.6 mogen ondervinden. Het electronisch begeven van de VDO/Siemens piëzo injectoren i.c.m. grote differentiatie op inspuiting. (Vervuilde nozzles)
Meermaals uitval gehad op cilinder 2 en 4.

Kostenpost €2300 voor 4 nieuwe verstuivers.

Sinds vervangen loopt de auto als een zonnetje. Wel was er merkbaar olieverbruik icm roet. (1L/7000KM)
Waarschijnlijk vanwege de inzet als pool voertuig i.c.m. rustig rijgedrag.
Sinds de laatste paar duizend kilometer lijkt het olieverbruik en roet af te nemen na veel lange stukken en sportief rijgedrag. (140km per dag naar werk)

Auto beschikt over verwarmde stoelen, automatische climatecontrol, koplampsproeiers, fabriek-af hittewerend getint glas, elektrische achterramen, lichtpakket.

Toekomst plannen:

Radio: momenteel RNS315, wens RCD330 of Android Radio van Ali.
(had een RCD330 maar garage wou die behouden bij inruil vorige Polo)

Stuur: Multifunctioneel met knoppen retrofit

Verlichting: auto beschikt over H7 licht pakket maar retrofit naar Xenon/Led heeft voorkeur icm automatische inschakeling.

Velgen: momenteel stalen velg met 185/60/R15, opzoek naar iets sportievers.
(Voorgaande polo: “Brescia” 17 inch)

Onderstel: orginele veren en schokdempers, auto rijdt als een matras maar mist gevoel. Ook staat de auto fors hoger dan m’n vorige bluemotion uitvoering.
Wens is Bilstein B6, iemand ervaring mee?

Motor: Stage 1 ~ 140PK & 320NM

Voorgaande auto’s:

- Peugeot 106 1999 1.0 50PK
- Peugeot 206 2003 1.6 109PK
- Peugeot 307 2006 2.0 192PK (stage 1)
- Polo 1.2 TDI 2011 105PK (stage 1 egr off)
(Kleur blauw, foto zal ik toevoegen)

IMG_5617.webp

Mocht iemand nog andere suggesties hebben zijn die van harte welkom.

Beschik over VCDS en een beetje sleutel ervaring.

Groeten eigenaar Sam_6R

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!