Even voorstellen Wil

Ik ben na jaren weer terug bij Volkswagen. In 1978 reed ik in een Golf diesel. Daarna in van alles gereden. Nu nog een Kia Ceed sportwagon, maar vanaf zaterdag een Polo Automaat Comfortline 1.0TSi 95pk APP-connect/LM.
De reden van overstap is dat de KIa mij niet beviel. Rijd perfect maar omdat hij zo laag is had ik altijd moeite met uitstappen. Belangrijktste punt is dat mijn vrouw rijangst heeft en niet in de Kia durft te rijden. Ze vond hem te groot. Ze is nu met rijlessen (ze heeft wel een rijbewijs) begonnen speciaal voor rijangst. Ook is zij 4 jaar geleden plotseling doof geworden aan 1 oor. Daarbij enorm oorsuizen gekregen en overgevoelig voor harde geluiden. In de Kia kon ze geen gesprekken voeren door geluid van de auto. Met de rijles rijdt ze in een Skoda automaat. Tort haar verbazing kan ze nu wel alle gesprekken verstaan. Instructeur gaf aan dat voor haar het veel beter is met een automaat te rijden en dan van dsg type die Volkwagen en Skoda hebben. Ik heb meteen een proefrit gemaakt in een Polo automaat van maart 2018 met slechts 13.250 km erop. Mijn vrouw gaf aan dat de Polo nog stiller was dan de Skoda. Na 1 dag bedenktijd knoop doorgehakt en de Ceed ingeruild. We zijn nu nog met zijn tweeën en geen grote auto meer nodig. Dus na een jaar of 40 weer terug bij Volkswagen. Ook de Carplay werkt goed. Tijdens de proefrit mijn iPhone aangesloten en navigatie van Waze geprobeerd. Dat ging perfect. Dus ik verwacht dat mijn vrouw met slecht weer niet meer op de fiets of met de bus na haar werk hoeft, maar lekker met de Polo.
Ik rij ook nog motor, een BMW R850RT.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Turbodruk
Ik had nog een vraag. Het is dus een Polo Automaat Comfortline 1.0TSi 95pk APP-connect/LM van maart 2018. Maar wat is het type/model nummer? Is dat een Polo AW? Dit i.v.m de mogelijke achteraf in te bouwen opties. Er komen parkeersensors op en volgens de garage zijn dat de originele die behalve de piepjes ook beeld laat zien. Nu ben ik nieuwgierig of ook achteruitrij camera mogelijk is. Ik ben bang van niet omdat een systeem geen navigatie heeft, alleen carplay. Wat ik kan vinden zijn de camera's die allemaal zijn aangesloten op de systemen radio/navigatie.
Kenteken invoeren bij importeur werkt niet omdat het parallel import auto is. Mijn Kia heeft achteruitrij camera en dat is toch wel heel erg handig bij parkeren.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Als het goed is is dat mogelijk, maar dan heb je in ieder geval een nieuwe headunit nodig die je huidige radio vervangt (een met beeldscherm).
Misschien een domme opmerking van mij. Ik heb toch een beeldscherm. Hoe kan ik anders navigeren met google maps of andere app met carplay. Maar waarschijnlijk hebben alleen de uitvoeringen met Nav een aansluiting camera?
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Het antwoord van de garage een VW Servicepoint. Camera kan ingebouwd worden. Orgineel VW 699 incl inbouwen. Via Ebay een Chinese voor 299 euro excl inbouwen en camera niet achter de handgreep achterklep maar boven kentekenplaat. Ik ga liever voor orgineel en geen gezeur met garantie van VW.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
34463480d3f469de750a1e664205ac14.jpg

Leuk auto met strik. Vanmorgen opgehaald. Op de achtergrond een Golf waar ik dus 40 jaar geleden in reed en een Kever waar mijn vrouw in reed. Achteruitrijcamera wordt voor 500 euro ingebouwd omdat het gecombineerd wordt met trekhaak en pdc
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Alleen voice knop is niet geactiveerd. Zou 90 euro kosten. En dat voor alleen softwarematig wat aanpassen! Maar bellen gaat toch via Siri van Apple Carplay. Maar een knopje op stuur wat het niet doet gaat toch irriteren.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Weer wat geleerd. 2 seonden drukken op de voiceknop stuur en Carplay luistert naar je. Activeren hoeft dus niet als je alleen Carplay gebruikt.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!