Forge Blow off valve / dump valve

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij bied ik mijn Forge Blow off valve / dumpvalve aan.
De BOV is max. 3 weken in gebruik geweest, maar ik kan er toch niet aan wennen.

a0ksgciq6pcbh37iftahjw-1.jpg

07kc0nuzqaqnlld8rzfiq-1.jpg

De BOV past op vag modellen met 1.4 tsi motoren.

Bonnetje aanwezig en versturen is ook mogelijk.

Bel of e-mail indien u nog vragen heeft.

Groetjes.

Erdem
O6-13956377

Clubprijs: Euro 50,-

Mag ik vragen waar je niet aan kan wennen?

Ik wil met de tijd ook zo'n PFFFFFFTTTT monteren...

De polo rij ik als een zakelijke auto en vind het gewoon niet passen, waardoor dat pssst vervelend werd. Ook is t een leasebak en daarom heb ik het weer uit gebouwd. Voor de rest werkt t prima en bevalt het je niet, verkoop je het door voor hetzelfde prijs.

Ik kan het wel begrijpen, als het storend wordt, kan je het er beter uitlaten.

Geen last van je ECU, zoiets had ik wel eens ergens gelezen, dat het foutmeldingen kon geven?

Ik heb wel intresse, maar mijn GTI,wordt pas rond 3e week oktober verwacht.
En heb ook nog eens 2 linker handen :oops: (lees het monteren van onderdelen op een nieuwe motor) Dus ik moet ergens bestellen waar ze ook kunnen monteren voor mij...

Ik denk er nog ff over na, en anders zie je de PM vanzelf verschijnen...

Ik heb hem ook op mijn 2011 6 R GTI, en geeft geen problemen. Opzich heeft het wel wat, echter geeft het geen sissend geluid met opschakelen. Ik denk omdat het schakelmoment zo kort is van de dsg dat er geen druk kan ontsnappen. Wel maakt hij geluid als je gas geeft en gas weer loslaat (2,5+toeren of iets eerder zelfs) en bij het terug schakelen. Dan geeft ie soort van tussen gas wat wel grappig is ;) brmmmmm pssshhhh hoor je dan ;) groet

@ Windkracht

Ik heb geen last van storingen of dergelijke. Heb ook hetzelfde BOV als die van Alessandro. Installeren is piece of cake. Instructieboekje zit er bij en er zit echt niets aan wat je fout kan doen ofzo. Dat moet wel goedkomen.

Ik hoor het wel wanneer je interesse hebt.

@heren thanks voor de uitleg.

Mag ik wat vragen over deze dump-valve?

Betreft het hier hetzelfde ding als genoemd in dit topic?

viewtopic.php?f=56&t=1552

Zo ja, is het precies hetzelfde, of zijn er verschillen?

In het genoemde topic lees ik:

Dumpvalves geven turboauto's een snellere acceleratie tijdens het schakelen. Als men schakelt, gas terugneemt of loslaat, ontstaat in het luchtsysteem een overdruk. Door deze overdruk valt de turbo een flink aantal toeren terug en de luchtstroming naar de motor komt nagenoeg tot stilstand. Als men dan weer gas geeft, moet deze luchtstroom weer opgebouwd worden.

Verbetert een dumpvalve ook de gasresponse van het gaspedaal? Ik laat altijd namelijk mijn gaspedaal geheel los als er voor me op de weg iets gebeurt, daarna ga ik bepalen of ik moet remmen. Het valt me op dat er behoorlijk wat tijd over heen gaat voordat de auto weer reageert op het opnieuw ingedrukte gaspedaal.

mwah denk het niet. bovenstaand verhaaltje gaat uit van een auto zonder dumpvalve. Tegenwoordig heeft elke auto dat al die een turbo heeft.

Enige wat een adapter doet is wat lucht naar buiten blazen voor een leuk geluid.

Dag ErDamn,

Ik wil hem wel van je overnemen voor de vraagprijs.
Weet niet waar je vandaan komt? Is opsturen evt. een optie?

Mvg

Deniz

Dag Erdamn,

Ik heb hem er inmiddels op zitten.
Vergt wel een aantal aanpassing om hem er goed op te krijgen!
Het resultaat is wel grappig, weet alleen niet hoe lang ik hem er op laat :D
Misschien vind ik het iets te voor de polo. Het geeft echt een overdreven afblaasgeluid. (wat overigens wel veroorzaakt kan worden door de chip).

In ieder geval bedankt!

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!