Forrest's Pepper Gray Metallic Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline MY2010

Mijn naam is Robert en woon in Zuidwest Drenthe. Sinds '95 in het bezit van rijbewijs en auto's. Hieronder even een "kort" overzicht van alle auto's die ik/we hebben gehad.

Het begon bij mij in 1995. Ik was toen 20 jaar en liep stage ongeveer 50 kilometer van huis. Ik werkte daar toen in de betonbouw en moest beginnen om 7:00 op een plek die slecht bereikbaar was via het openbaar vervoer. Er kwam toen een Volkswagen Golf II 1.6D van 1985 met 280.000 kilometer op de teller.

Golf II-0003.jpg

Deze auto heb ik tot 1998 gehad. Ik begon toen net te werken en de Golf II begaf het met een respectabele kilometerstand van 340.000 kilometer. De keuze voor mij was toen niet zo moeilijk, er moest weer een Golf komen, dit keer een Golf III. Na een zoektocht kwam ik uit op een metallic grijze Golf III van 1994. Ook dit werd weer een diesel aangezien ik 5 dagen in de week op en neer moest naar het werk wat zo'n 150 kilometer per dag was.

scannen0003.jpg

Na twee jaar werken bij het bedrijf kreeg ik het aanbod om een auto van de zaak te gaan rijden. Er stond op dat moment nog een BMW 318 TDS compact van 1999. Deze had nog maar 40.000 kilometer op de teller. In deze auto heb ik bijna 2 jaar gereden. Ik moest hem omruilen voor een andere leaseauto aangezien ik anders over de kilometers van het leasecontract zou gaan.Na de BMW kwam er een Renault Laguna. Dit was er een van eind 1999 of begin 2000. Ook dit was weer een diesel en wel een 1.9 dti. Dit was een heerlijke reiswagen. Helaas heb ik daar niet zo veel plezier van gehad. Ik heb er ongeveer een half jaar in gereden en toen wisselde ik van werkgever.

DCP_0104_zps3f87b468.jpg


Na de wissel van werkgever kreeg ik eerst een paar weken een Fiat Punto als voorloop auto. Vervolgens kreeg een een Peugeot Partner 1.9d. Echt lekker om weer in zo'n ouderwetse diesel te mogen rijden.... Topsnelheid van 130 soms 140. Als je wind tegen had wilde de auto soms niet sneller dan 110. In deze auto heb ik zo'n 80.000 kilometer per jaar gereden.

DSC00273_zps608fa241.jpg


Toen de lease van deze wagen ten einde was kwam er een Ford Transit van de zaak. Hier heb ik net iets meer dan een jaar mee gereden.

DSC01881_zps2780bc06.jpg


Na een paar jaar gewerkt te hebben bij deze werkgever kwam er een nieuwe werkgever in beeld. Hier ben ik in 2005 begonnen en kreeg daar een Renault Kangoo en vervolgens een VW Caddy SDI

Zomaar027_zps1e1231f1.jpg


Na de Caddy kwam er een zwarte Peugeot 207 (geen foto). Al deze auto's heb ik niet prive gereden. Vervolgens kon ik een auto van de zaak krijgen waar ik ook prive mee mocht rijden. Eerst zou ik een auto krijgen die nog een paar maand in de lease zou zitten waarna ik zelf een auto mocht kiezen. De auto die ik eerst kreeg was een Honda Civic Hybrid van 2008.

Januari 2012 mocht ik dan eindelijk zelf een auto uitzoeken van de zaak. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Dat moest een station worden en het liefst met 14% bijtelling. De grootste die er was en ook in mijn leasebudget paste was de Renault Megane. Deze auto heb ik precies een jaar gehad en bijna 50.000 kilometer mee gereden. Ik veranderde weer eens van werkgever waardoor deze weer terug ging naar het bedrijf.

Toen ik in 1999 samen ging wonen met mijn vrouw moest er ook een tweede auto bij komen. We konden toen heel geschikt een Opel Combo kopen van half jaren 90. Deze hebben we in 2000 ingeruild op een Peugeot 106 van 1997 met 40.000 kilometer op de teller. Deze auto kwam er natuurlijk ook aangezien ik zakelijk een grijs kenteken auto had.

DSC01856_zps4bc5bfda.jpg


De Peugeot 106 hebben we gehad tot 2004. Toen wilden we toch een grotere auto, ook omdat we toen ons eerste kindje verwachten. Dit werd weer een Renault Laguna 1.9Dti. Dit omdat de Laguna die ik had gehad van de zaak erg goed bevallen was. Dus na een kleine zoektocht vonden we er één uit 1999 met 140.000 kilometer op de teller.

DSC01887-1_zps5683f5cb.jpg


Deze auto hebben we helaas weinig geluk mee gehad. De auto is 2 jaar later met een sloper meegegaan aangezien we erg veel kosten aan zouden krijgen voor reparatie. In de periode dat we deze auto gehad hebben hebben we nieuwe kopppelingsplaten laten monteren. Een paar maand later zat de versnellingsbak vast. Na reparatie hiervan wilde ik de auto verkopen maar dat mocht (helaas) niet van de vrouw.... Een paar maand later weer hetzelfde probleem. Conclusie, bak kapot moet vervangen worden, kosten... €2500 á €3000 voor montage nieuwe versnellingsbak. Dus toen de knoop doorgehakt en een Mazda 6 gekocht uit 2003. Wat een heerlijke wagen was dat.

Deze auto is in 2011 vervangen voor een nieuwere 6. Dit omdat mijn opa overleed en wij zijn auto kregen. We hebben beide auto's verkocht en weer een 6 er voor terug gekocht. Met deze 6 is de detailinghobby ook begonnen. Zo'n mooie auto hadden we nog nooit eerder gehad.

dsc8329o.jpg


Naast de 6 hadden een Peugeot 106 gehad aangezien ik op dat moment niet prive mocht rijden met de zakelijke auto. Toen ik ook prive ging rijden met de zakelijke auto is de 106 weer verkocht.

IMG_0128.jpg


Na de laatste wisseling van werkgever moest er weer een tweede auto bij. Dit keer een Mazda3 1.6 Touring in de kleur Sunlight Silver Mica

IMAG1294.jpg


De Mazda 6 is in 2015 vervangen voor een Volvo V70 D3 Limited Edition van 2012. Deze auto gebruik ik dagelijks voor woon-werkverkeer. Ik rijdt er ongeveer 40.000 kilometer per jaar mee.

IMAG2630.jpg

Aangezien de Mazda 3 van de Mazda kwaal last begon te krijgen, roest, hebben we besloten deze te vervangen. Aangezien we de Polo een mooie auto vinden begon onze zoektocht. De zoektocht heeft uiteindelijk niet heel lang geduurd. Afgelopen dinsdag eens even buurten bij het autobedrijf waar we de Volvo kochten. Nog geen 24 uur later was de Mazda weg en zijn we een prachtige Polo rijker. De polo is erg rijk uitgerust.

Achterbank in delen neerklapbaar
Afst. bed. voor centr. deurvergr.
Airbag(s) side
Airbag bestuurder en passagier
Airco
Alarm klasse 1(startblokkering)
Anti Blokkeer Systeem
Anti doorSlip Regeling
Armsteun voor
Audio Aux aansluiting
Audio installatie
Bandenspanningscontrolesysteem
Binnenspiegel automatisch dimmend
Bochtverlichting
Boordcomputer
Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Centrale deurvergrendeling
Cruise control
Donkere ramen achter
Electronic Brake Distribution
Electronic Stability Program
Elektrische ramen achter
Elektrische ramen voor
Executive-pakket
Inleg in dashboard
Inleg in deuren
Koplampsproeiers
Lederen versnellingspook
Leder stuurwiel
Licht en zicht-pakket
Lichtsensor
Mistlampen voor
Multimedia-voorbereiding
Parkeersensor achter
Regensensor
Rookvrij
Ruitensproeiers verwarmbaar
Schuiflade onder stoelen
Sportonderstel
Sportstoelen
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Stuurwiel in hoogte en diepte verstel..
Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Voorstoelen verwarmd
Winter-pakket

Daarnaast is de onderhoudshistorie compleet en herleidbaar wat wel belangrijk is bij een importauto. Bij de auto zat ook nog een set extra winterwielen dus al met al een mooi complete wagen :)

En dan nu de foto's van de Polo

02.jpg

03.jpg

13.jpg

14.jpg

19.jpg

20.jpg

30.jpg

Vandaag de eerste upgrade ook geplaatst :)

IMAG0097.jpg

IMAG0100.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!