Foto database: Verlaging Polo 9N/9N3

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Hello!

Deze database is opgezet om je te helpen bij je keuze van verlaging, anderen zijn jou al voor gegaan met verlagen en zij hebben jou zo voorzien van foto materiaal over wat dat voor looks geeft aan de auto.
Dit zijn allemaal foto's van leden, dus mocht je het leuk vinden, dan kun je hun om advies vragen over bijvoorbeeld comfort of over hoe laag die ene schroefset nou precies kan.

Heb jij een verlagingsset die hier nog niet tussen staat? Dan wordt je bij deze vriendelijk gevraagd om hier een beetje meer info over te geven qua prijsklasse, verlaging, comfort en verdere dingen die je allicht belangrijk acht.
Je kan gewoon je berichtje hier in het topic achterlaten met alle info, dan zal ik ervoor zorgen dat jouw polo wordt toegevoegd aan de lijst.

Heb jij ook een verlaagde Polo en staat je verlagingsset er al tussen? GEEN PROBLEEM! Dan zijn wij alsnog benieuwd naar jou foto's zodat er meerdere auto's zijn waarop het resultaat te bewonderen is!

Iedereen mag z'n foto's overigens hier uploaden: MyPolo - Openbare afbeeldingen

Door Volkswagen geleverd onderstel:

Standaard onderstel:

Comfort: 10
Looks: 0

img0045ub-1.jpg

img0044zx-1.jpg


Beetje hulp jongens en meisjes! ik heb zo geen flauw idee welke onderstel opties er zijn!


GTI onderstel:


Beetje hulp jongens en meisjes! ik heb zo geen flauw idee welke onderstel opties er zijn bij de 9N3!

Aftermarket onderstel:

Verlagingsveren: MAD
Verlaging: ± 2-3 cm
Comfort: 9
Looks: 4
Kwaliteit: 6 Na een jaar begon de lak van de veren los te laten
Prijs: Niet de duurste, eerder een wat goedkoper merk

img0459vu-1.jpg

verenindoos-1.png



Schroefset: TA Technix
Verlaging: Max incl stelringen achter verwijderd en voor hulpveren verwijderd. ± 8cm
Comfort: 0,0
Looks: 10
Kwaliteit: 5 (na 2 jaar zijn de poten niet meer te verstellen helemaal vast gerot)
Prijs: Goedkoper kan niet.

90430020-1.jpg

schroefset-1.png



Schroefset: Weitec Hicon GT in combinatie met korte FK veertjes
Verlaging: Maximum vooraan , achteraan fk veertjes met regelpotje ertussen
Comfort: 5
Looks: 10
Kwaliteit: 10 ( altijd goed onderhouden geweest , schroefdraad ingevet enz ... )
Prijs: Schroefset kwam op een 750€ toen , veertjes ongeveer 20€ stuk .

dsc45782-1.jpg


En meer dat nog genoemd en toegevoegd moet worden.

Leden die een van bovenstaande onderstellen hebben, voel je zeker aangesproken om foto's te maken en ze te uploaden voor de database!:twisted:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Mijn ex-Polo 9N3

dsc45782-1.jpg


Schroefset: Weitec Hicon GT in combinatie met korte FK veertjes
Verlaging: Maximum vooraan , achteraan fk veertjes met regelpotje ertussen
Comfort: 5
Looks: 10
Kwaliteit: 10 ( altijd goed onderhouden geweest , schroefdraad ingevet enz ... )
Prijs: Schroefset kwam op een 750€ toen , veertjes ongeveer 20€ stuk .
 
Hij ligt toch mooi op de ta technix vind ik!
Hoop dat die bij mij even mee ga ga er binnenkort zo een set onder zetten namenlijk!

Zo slecht is TA technix niet en ligt er maar net aan hoe je de set behandeld ik spuit mijn schroefsetjes altijd in met sp400 van CRC (blanke tectyl) en er zit nooit iets van roest of wat dan ook op.
Wel vind ik dat de set niet laag genoeg kan ook al heb ik geen hulpveer enz zou graag nog een 3a4cm van voren willen zakken iemand ervaring hier mee? (ligt ongeveer zo laag als de voorbeeld foto hierboven met TA technix)
 
Zo slecht is TA technix niet en ligt er maar net aan hoe je de set behandeld ik spuit mijn schroefsetjes altijd in met sp400 van CRC (blanke tectyl) en er zit nooit iets van roest of wat dan ook op.
Wel vind ik dat de set niet laag genoeg kan ook al heb ik geen hulpveer enz zou graag nog een 3a4cm van voren willen zakken iemand ervaring hier mee? (ligt ongeveer zo laag als de voorbeeld foto hierboven met TA technix)

even de veren opmeten hoe lang deze zijn en dan opzoek gaan naar kortere veren? dat lijkt mij nog de enige oplossing als je lager wilt buiten een andere set om ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Schroefset: AP
Verlaging: Vooraan nog +- 4à5 cm schroefdraad over, achteraan regelring er vantussen
Comfort: 7
Looks: 10
Kwaliteit: 10 Na 2jaar en paar maand door weer en wind en schroeft nog net als toen ie nieuw was.
Prijs: 550,- (excl plaatsing)










En heb ook een periode gehad waar ie nog wat lager lag.
Had toen kortere KW veren steken.
Comfort: 3
Looks: 10

dsc6562j-1.jpg
 
Netjes heb nu geen TA Technix meer maar een KW Var 1 Inox line gaat ook niet laag genoeg naar mijn zin:mrgreen: zal anders wel eens een foto posten als morgen de achterste stelring verwijdert is.
Comfort is wel een stuk beter geworden net als de grip. (goedkoop is duurkoop)
 
mijne staat op 15inch winternbanden maar gaat wel laag genoeg met ta technix kan achter nog stelpotje ertussen uithalen incl stelmoer zegmaar alleen voor is het wat minder wat iedereen al zegt en kwa comfort lekker stuiteren!:mrgreen: soms word je er wel gek van maar ach wie mooi wilt zijn moet wat inleveren he!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
Heb ook een AP schroefset op mijn polo. Bevalt erg goed en mag zeker niet klagen over het comfort.

Ibifaho op de foto met die borbet exor velgen, welke bandenmaat heb je daar?

Ik heb nu cross polo velgen (7,5J) met 205/40 17's. Sta achter op het laagst (met stelpot er nog tussen) en voor nog paar cm draad over.
Alleen als ik mijn wielen helemaal in stuur krijg ik echt net mijn pink tussen de wielkuip en de band. Vandaar de vraag want wil graag nog verder zakken :lol: met de stelpot ertussenuit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!