Fout EVAP systeem

Willykr

Bekend lid
Beste mede forumleden,

Bij het scannen van mijn Polo kwam volgende fout naar boven P044100

Screenshot_20200308-193419_OBDeleven.jpg
Zover ik begrijp heeft het systeem iets te maken met de afvoer van benzine dampen. Wat ik ook begreep is dat er een motor lampje hoort te gaan branden als je problemen hebt met het EVAP systeem, maar dat is bij mij niet gebeurd. Ik heb de fout gewist waarna hij vooralsnog niet is terug gekomen. Heb geprobeerd om het systeem te testen met de beschikbare testfunctie, maar krijg telkens de boodschap dat niet voldaan is aan de voorwaarden. Dat was bij warme motor. Weet iemand wat deze fout precies inhoud en belangrijker nog of ik mij hier zorgen om moet maken?

Volkswagen  Golf 7.5 R-line 
Nee inderdaad niks aan de hand, storingen komen wel is vaker voor, jouw auto moet nog ingereden worden gezien de km-stand is net nieuw :mrgreen:
Gewoon lekker mee doorrijden

Volkswagen  Golf 7 GTE 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!