Foutcode P0641 referentiespanning

Omersnr

Nieuw lid
Hi mensen,
Ik heb polo 1.2 tdi uit 2011 met een storing P0641, ik heb al het een en ander vervangen maar kom er niet uit. Bedrading ziet er verder goed uit. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.

voertuig is 1,5 jaar geleden gechipt, zou dit er wat mee te maken kunnen hebben? Of is misschien mijn ecu defect? Komt dit vaak voor.

ik hoor graag van jullie,

groetjes,
Ömer

Volkwagen  Polo 

Als ik zo lees op de site van Gerrit Spreek, ziet het er naar uit dat je een defecte sensor en/of bedrading hebt.

Wat heb je zoal vervangen? heb je de zekeringen ook al eens gecontroleerd? sommige sensoren zijn appart gezekert.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Ik heb de nokkenas, krukas, map sensor al verv.
bedradingen naar mijn ecu gecheckt en doorgemeten, geen kabelbreuk kunnen vinden.

alleen wat zo raar is is dat als mijn motor aanslaat dan kan ik die P0641 ook weer verwijderen. Bij het niet aanslaan van mijn motor is die code actief en blijft dat spiraaltje branden. Zodra ik een aantal pogingen waag om te starten gaat dat spiraaltje uit. Hoe deze uit gaat wordt die code ook sporadisch. Als het een kabelbreuk zou zijn zou deze continu actief zijn toch?

Volkwagen  Polo 
Ik heb de nokkenas, krukas, map sensor al verv.
bedradingen naar mijn ecu gecheckt en doorgemeten, geen kabelbreuk kunnen vinden.

alleen wat zo raar is is dat als mijn motor aanslaat dan kan ik die P0641 ook weer verwijderen. Bij het niet aanslaan van mijn motor is die code actief en blijft dat spiraaltje branden. Zodra ik een aantal pogingen waag om te starten gaat dat spiraaltje uit. Hoe deze uit gaat wordt die code ook sporadisch. Als het een kabelbreuk zou zijn zou deze continu actief zijn toch?
Kapotte ECU vermoed ik. Goedkoopste is ECU laten repareren of complete set halen (sleutel, teller, ECU)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!