Fusecard Polo 6R

Aangezien er niks van terug te vinden is in de handleiding of in het zekering doosje zelf post ik dit hier effe. :mrgreen:
Ik ben er zeker van dat dit wel nuttig kan zijn voor sommige mensen. (foto's komen van het internet)

[resize=600:129m7yj2]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Fuse%20card%201.jpg[/resize:129m7yj2]
[resize=600:129m7yj2]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Fuse%20card%202.jpg[/resize:129m7yj2]
 
Ik heb een probleem met mijn Xenon. Mijn grootlicht werkte niet... en wat blijkt? De zekering hiervoor is DANKZIJ DEZE FUSECARD gevonden en geconstateerd, dat deze defect is. Het gaat over de zekering positie 34 van 15 Ampere. Weet iemand of hier ook 20A in kan? Deze zitten niet standaard in het zekeringenpakket van VW.
 
Ik heb een probleem met mijn Xenon. Mijn grootlicht werkte niet... en wat blijkt? De zekering hiervoor is DANKZIJ DEZE FUSECARD gevonden en geconstateerd, dat deze defect is. Het gaat over de zekering positie 34 van 15 Ampere. Weet iemand of hier ook 20A in kan? Deze zitten niet standaard in het zekeringenpakket van VW.

Dat kan prima!;) had zelf ook per ongeluk mn zekering doorgebrand en had alleen een 20A liggen van een oud bi-xenon relais. Erin gedrukt en t werkt weer prima;)

Overigens, bij mij zat er een 7,5A zekering in (moet even nakijken of we over dezelde zekering praten trouwens).
 
VW  6R  1.2TDI 
Het is een zwaardere zekering dus als hij past is dat geen probleem omdat hij dus ook een hoger Amperage aan kan voordat hij smelt. Dat is dan dus ook meteen waar je op moet letten, hij brandt later door, dus het apparaat dat ermee 'beschermt' wordt kan al kapot zijn voor het zover is.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Passen zal geen probleem zijn maar pas op met een hogere amperage, ze geven het niet voor niets aan.
Hogere amperage toepassen kan inderdaad zoals expor het zegt ervoor zorgen dat je al schade hebt voordat de zekering doorbrand....
Lager kan altijd want dan is het beter beschermd maar hoger zou ik persoonlijk er niet zo maar zo inzetten.....
 
Heel goed allen. De oorzaak is gevonden en opgelost; de zekering van de koplamp (positie 34, left en right beam bulb) was inderdaad kapot en is vervangen door een nieuwe 15 Ampere exemplaar. Zo simpel kan het dus zijn. Vreemd genoeg wist de VW-dealer dit niet te constateren, terwijl ik na het troubleshooten hier wel achter kom. Dankzij deze fuse-card.
 
Weet iemand waar de relaiskastje in een polo Bluemotion 6R zit? En of het daadwerkelijk een relaiskast heeft..
Ik heb een interessante probleem: Op mijn dashbord brand het gele controle lamp dat er een lamp kapot is/ storing is. Mijn knipperlichten branden niet en als ik hem op slot doe of open doet branden de knipperlichten ook niet! Heel erg handig op de weg ( dus niet, word helemaal uitgescholden dat ik geen knipperlichten aan doe). Vandaag bij de dealer geweest en die kon mij vertellen dat de alarmlichten schakelaar kapot was.. Volgensmij is dat het rode knopje op de dashbord met rode driehoek? Tenminste als hun dat bedoelen en niet de relais, dus daarom vraag ik of iemand weet waar de relais kastje zit.. Of heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt?
 
Geen remlichten en knipperlichten lijkt mij gewoon een kapotte zekering!

Zekering 43, vervangen met een nieuwe 15A (of 20A, ligt aan het bouwjaar, 20A is na 2011)

6ybd2pE.png
 
Ik heb het ook een keer gehad namelijk, geen knipperlichten en remlichten. Zekering vervangen en hij deed het weer.

Mocht je even tijd hebben, probeer het even? :)

Ik heb ook gewoon overal LED in zitten (interieurverlichting) en daar gaat je CANBUS systeem echt niet (zomaar) kapot van.
 
@ Operator: je had indd gelijk.. Gewoon zekering nummer 43 verwisseld en een kapotte remlicht verwisseld en voillaaaaaaaaaa!! De zekering was kapot en overbrugd met een draadje, dus denk dat hij losse contact maakte.. Daarom deed hij het soms wel en soms niet. Jammer dat die beunhazen bij Kamsteeg Voorschoten aan de Hofweg het niet hadden ontdekt en in tegendeel een lulverhaal hadden gemakat over de alarmlichten schakelaar!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!