Gaat Iemand Ipad 2 kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter enzolino
  • Startdatum Startdatum
Heb wel zitten twijfelen.

Maar ik hou het toch bij de 1e versie voorlopig.
Vorig jaar op de introductie in de rij gestaan en om hem nu al weer 200 euro erbij te moeten leggen is wel een beetje veel van het goede.

Ligt er ook aan wat je er mee doe.

Zelf heb ik ook een laptop.
Deze blijft sinds de komst van de Ipad in zijn sleeve.
Nu kan ik lekker 's avonds ontspannen op de bank over het web surfen of even wat mail checken.
Lekker zonder adapter en ca. 1 keer in de week opladen.

Normaal zit je toch met een ding op schoot wat warm wordt en maar 3 uur op een batterij mee gaat.

Een ipad komt er bij mij niet in... Ik ben absoluut geen fan van Apple producten.. Ik vind het design te 'vrouwelijk' en hou niet van de beperkingen die Apple je oplegt. Let op, dit is mijn mening ;)

Ik geef dat gigantische bedrag liever uit aan een mooie Asus EEE netbook o.i.d., daar heb ik veel meer aan!

vw  polo 
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om uberhaupt een tablet te kopen :P Hoe ik daar zo zeker van ben?

Ik heb van het werk een samsung galaxy tab gekregen met kerst. Deze is half zo groot als de iPad waardoor deze veel beter in de hand te houden is en ook makkelijker mee te nemen is en gewoon kwa formaat ook veel praktischer is. Maar toch kan ik er geen enkel nuttig doel voor vinden. Alles wat ik met die tablet kan doen kan ik ook al met mijn laptop en met m'n telefoon. Het voegt niets toe, het enige waar deze dingen goed voor zijn is voor opscheppen in de trend van "kijk mij eens teveel geld hebben waardoor ik een iPad (of welke andere tablet dan ook) kan kopen!".

Ok dat is helder mannen :p of niet geinteresseerd nogwel in het bezit van een ander apparaat.

Iig heb ik er wel intresse in en denk erover na deze aan te schaffen, aangezien dit apparaat vele malen makkelijker is, de juiste grootte heeft & gebruiksvriendelijkheid. Uitstraling en duurzaamheid zijn dan voor mij het voornaamste dan het gebruik van een laptop die z'n waarde na aanschaf direct verliest.

:mrgreen:

Bas zei:
Dus je galaxy tab is te koop?? :P
Helaas :P Als ie 'echt' van mij was zou ik hem idd te koop gezet hebben :P Formeel is het ding van m'n werkgever dus zit er een beetje aan vast :P Enige waar ik hem momenteel voor gebruik is tvgids.nl en mijn werkmail :lol:

Indien je niet gaat videobellen of het gewicht van de eerste een probleem vind,zou ik de eerste versie kopen.
Deze is nu vrij scherp geprijsd (vanaf 379) en kan prima meekomen qua snelheid.

mneh dat verschil van 120 euro maakt op die 379 euro ook niks uit, je hebt qua componenten toch een beter en vernieuwerende apparaat waar de support nog recent zal blijven. De eerste zal binnekort uit de schappen zijn en vermoedelijk zal er ook aangegeven worden netals de iphone 3g dat er niet veel voor beschikbaar meer is zelfs software niet. :P

Het enige wat echt 'vernieuwend' is, zijn de dual-core processor en de camera... Tevens klopt je opmerking over 'de beschikbaarheid van software' niet, want de iPad en de iPad 2 draaien beide op iOS 4.3...

vw  polo 
Hahah ik heb het ook niet over deze tijd, maar kijk naar de toekomst.

Iphone 3g -- Processor Zwak niet goed genoeg voor vernieuwende OS na verloop van tijd.

Iphone 3gs -- tot op heden Wel
Iphone 4 -- tot op heden Wel

Ipad 1 -- Processor Zwakker toekomst zal deze waarschijnlijk netals 3g achterstallig gaan worden
Ipad 2 -- Snellere Processor
Ipad 3 -- Draait zeker op nieuwere OS

En wat je bent vergeten zijn meerdere punten waar de Ipad 2 op vernieuwend is, dus conclusie Ipad 2 is ckr verbeterd dan zijn voorganger, een ieder zijn/haar eigen keus en smaak:

-Apple A5 (dual-core)
-HDMI-out via optionele kabel
-VGA-frontcamera met ondersteuning FaceTime en Photo Booth
-1-megapixel camera met 5x digitale zoom + HD-videorecorder (720p)
-zwart of wit
-Gewicht + Platter

:ugeek: :ugeek:

Ik heb zelf een Macbook Pro 13" en ik heb laatst ook getwijfeld om een Ipad te kopen maar ik heb eigenlijk veel meer aan mijn Macbook en deze gaat ook effectief 8 u mee.

Ik heb anderzijds wel veel goede reacties gehoord uit mijn werk/vriendenkring over de Ipad.

Waar wil je hem eigenlijk voor gebruiken?

Grts
Kristof

Daarom is het een eigen keuze.
Volgend jaar is er altijd weer een nieuw gadget wat je wil kopen.

Kijk maar naar de RNS 310 in de polo.
Deze heeft ook al divers updates en krijgt nu een opvolger met andere software wat weer niet werkt met de 310.

en qua verbeteringen:

-Apple A5 (dual-core)
De oude is niet echt langzaam te noemen.
Alles draait zonder schokken en de wachttijd is zeker goed te noemen.

-HDMI-out via optionele kabel
Kabel??
Als je een Appletv 2 koopt kan je overal vandaan je films/muziek streamen naar je tv.

-VGA-frontcamera met ondersteuning FaceTime en Photo Booth
Ik heb 1 vriend met een Iphone 4 en heb in een half jaar tijd 1 keer dit geprobeerd omdat het kon.
Daarna nooit meer gebruikt.

-1-megapixel camera met 5x digitale zoom + HD-videorecorder (720p)
Handig als je het niet op je telefoon hebt.
Maar daarintegen, wie gaat er nou met een Ipad filmen?

-zwart of wit
Tja smaak (geef mij maar een zwarte).

-Gewicht + Platter
Ik heb de nieuwe nog niet vastgehad,maar de oude wordt wel zwaar na verloop van tijd.

Ik koop het, omdat ik eigenlijk de eerste al wou kopen, maar nog niet zeker was van de funties en kinderziektes. En ik het natuurlijk gewoon handig vond op dat moment en nog steeds uiteraard.

Ik heb vele ervaringen met verschillende besturingssystemen en wil me hier dan ook meer op gaan verdiepen om bijv. apps te creëren voor IOS.

De Ipad is gewoon het ultieme apparaat(Punt). Andere apparaten mogen wel kleiner zijn etc maar de applicaties zijn de power voor dit apparaat van a tot z in mijn beleving.

Ieder zn eigen keus.
Ik wil apple niet prijzen maar ben een gadget freak en dit is voor mij gewoon een nieuw speeltje erbij.

"Het gaat er alleen maar om wie er een gaat aanschaffen niet wat men ervan vind hahaha", geinig dat men zijn mening erover geeft. :mrgreen: :mrgreen:

Hmz, I-pads... en gelijk welke gadget's zijn echt mijn ding niet...
Hoewel ik wel zo'n pakket heb waar een i-pad in zal gaan zitten... (besteld bij mijn polo voor maar 250 euro extra en nog andere optie's bij die mij afzonderlijk toch een pak meer zouden kosten)

Dus de i-pad zei me echt niks, het is omdat de optie's die er nog bij kwamen bij dat pakket die mij meer intereseerden... Maar nu zit ik dus wel met een Apple I-Pad 3G 32GB... Nog geen idee wat ik ermee zal aanvangen, hoogst waarschijnlijk doorverkopen ^^

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!