Hoi Forumleden,
Ik ben nu 2 weken in het bezit van een leuke Polo VI. 1.0 TSI DSG Highline uit 2020 met 115 PK.
Wat rijd deze Polo (Golf ) veel lekkerder dan mijn vorige Polo dieseltje uit 2012 zeg!
Ik had van de week de Volkswagen aan de telefoon, en zij vertelde mij dat deze Polo niet beschikt over een brandstoffilter?!
Ik geloofde mijn oren niet en ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Naar mijn weten heeft elk brandingsmotor een brandstoffilter (nodig), toch?
Hoe word anders de brandstof gefilterd?! Dat zou betekenen dat alle troep direct mijn motor in komt.
Zelf denk ik dan dat er een brandstoffilter in de tank zelf zit, en dat je een melding ontvangt dat deze vervangen dient te worden, zou dit mogelijk zijn? Daar heeft de Volkswagen ook niets over gezegd, alleen letterlijk dat er GEEN brandstoffilter aanwezig is in dit model!
Ook gaven zij aan dat de de airco servicebeurt om de 4 jaar is bij dit model. Dit is in mijn ogen ook veel te lang, of heeft dat te maken met het nieuwere Koudemiddel van tegenwoordig?
Zij gaf aan, als een onderhoud nodig is, kan je dit merken als de airco minder gaat koelen, waarop ik antwoorden, dat je dan al te laat kan zijn, dan loopt de compressor droog!
Er staat nu wel een afspraak gepland bij VW om de airco een servicebeurt te geven omdat ik dit wil, want 4 jaar zijn immers voorbij! Slordig van VW dat ik er zelf achter aan moet gaan en er achter moet komen!
Op de website word juist aangegeven om de 3 jaar
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/aircoservice
btw. Dit model schijnt geen onderhoud nodig te hebben aan de DSG, omdat dit om een droge koppel gaat. Zal een droge transmissie bak niet sneller slijtage oplopen en problemen geven dan een transmissie bak met olie?
Groetjes van,
Martin.
Ik ben nu 2 weken in het bezit van een leuke Polo VI. 1.0 TSI DSG Highline uit 2020 met 115 PK.
Wat rijd deze Polo (Golf ) veel lekkerder dan mijn vorige Polo dieseltje uit 2012 zeg!
Ik had van de week de Volkswagen aan de telefoon, en zij vertelde mij dat deze Polo niet beschikt over een brandstoffilter?!
Ik geloofde mijn oren niet en ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Naar mijn weten heeft elk brandingsmotor een brandstoffilter (nodig), toch?
Hoe word anders de brandstof gefilterd?! Dat zou betekenen dat alle troep direct mijn motor in komt.
Zelf denk ik dan dat er een brandstoffilter in de tank zelf zit, en dat je een melding ontvangt dat deze vervangen dient te worden, zou dit mogelijk zijn? Daar heeft de Volkswagen ook niets over gezegd, alleen letterlijk dat er GEEN brandstoffilter aanwezig is in dit model!
Ook gaven zij aan dat de de airco servicebeurt om de 4 jaar is bij dit model. Dit is in mijn ogen ook veel te lang, of heeft dat te maken met het nieuwere Koudemiddel van tegenwoordig?
Zij gaf aan, als een onderhoud nodig is, kan je dit merken als de airco minder gaat koelen, waarop ik antwoorden, dat je dan al te laat kan zijn, dan loopt de compressor droog!
Er staat nu wel een afspraak gepland bij VW om de airco een servicebeurt te geven omdat ik dit wil, want 4 jaar zijn immers voorbij! Slordig van VW dat ik er zelf achter aan moet gaan en er achter moet komen!
Op de website word juist aangegeven om de 3 jaar
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/aircoservice
btw. Dit model schijnt geen onderhoud nodig te hebben aan de DSG, omdat dit om een droge koppel gaat. Zal een droge transmissie bak niet sneller slijtage oplopen en problemen geven dan een transmissie bak met olie?
Groetjes van,
Martin.
Volkswagen
Polo AW
1.0 TSI 115 pk