Geen brandstoffilter?

Hoi Forumleden,


Ik ben nu 2 weken in het bezit van een leuke Polo VI. 1.0 TSI DSG Highline uit 2020 met 115 PK.
Wat rijd deze Polo (Golf Stick Out Tongue) veel lekkerder dan mijn vorige Polo dieseltje uit 2012 zeg!

Ik had van de week de Volkswagen aan de telefoon, en zij vertelde mij dat deze Polo niet beschikt over een brandstoffilter?!

Ik geloofde mijn oren niet en ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Naar mijn weten heeft elk brandingsmotor een brandstoffilter (nodig), toch?

Hoe word anders de brandstof gefilterd?! Dat zou betekenen dat alle troep direct mijn motor in komt.

Zelf denk ik dan dat er een brandstoffilter in de tank zelf zit, en dat je een melding ontvangt dat deze vervangen dient te worden, zou dit mogelijk zijn? Daar heeft de Volkswagen ook niets over gezegd, alleen letterlijk dat er GEEN brandstoffilter aanwezig is in dit model!

Ook gaven zij aan dat de de airco servicebeurt om de 4 jaar is bij dit model. Dit is in mijn ogen ook veel te lang, of heeft dat te maken met het nieuwere Koudemiddel van tegenwoordig?
Zij gaf aan, als een onderhoud nodig is, kan je dit merken als de airco minder gaat koelen, waarop ik antwoorden, dat je dan al te laat kan zijn, dan loopt de compressor droog!
Er staat nu wel een afspraak gepland bij VW om de airco een servicebeurt te geven omdat ik dit wil, want 4 jaar zijn immers voorbij! Slordig van VW dat ik er zelf achter aan moet gaan en er achter moet komen!

Op de website word juist aangegeven om de 3 jaar ;)
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/aircoservice

btw. Dit model schijnt geen onderhoud nodig te hebben aan de DSG, omdat dit om een droge koppel gaat. Zal een droge transmissie bak niet sneller slijtage oplopen en problemen geven dan een transmissie bak met olie?

Groetjes van,


Martin.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk 
Hoi @iichel

de groffilter hoeft nooit vervangen te worden dan?

Daar ben ik dus niet blij mee dat de slijtage van deze DSG sneller gaat. Had ik liever paar honderd euro betaald voor een servicebeurt om de zoveel tienduizend km! Snap niet dat zij zulke transmissie bakken maken dan hoor... Ok, eigenlijk weer wel, verdienen ze weer op aan reparaties/vervangen!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk 
@Andries Polo6R Rijdt zeker geweldig en lekker soepel. Maar waar het wel bekend om staat dat die van 1 soms te snel naar 2 schakelt lol

Maar alleen ben ik dus bang dat de bak in de toekomst naar de knoppen gaat door de slijtage vanwege een ''droge'' koppel
Dsg koppelingen moeten weleens vervangen worden net zoals alle koppelingen
Het schakelgedrag kan door tuners helemaal naar wens ingesteld worden
 
@Andries Polo6R Rijdt zeker geweldig en lekker soepel. Maar waar het wel bekend om staat dat die van 1 soms te snel naar 2 schakelt lol

Maar alleen ben ik dus bang dat de bak in de toekomst naar de knoppen gaat door de slijtage vanwege een ''droge'' koppel
DSG tuning laten uitvoeren, kan volgens mij bij user bov van het forum, optimaliseren waarmee je de koppeling spaart.
Verder zegt VW dsg en mechatronica olie hoeft niet vervangen te worden, maar je kan het gewoon doen. Is niet direct een rib uit je lijf (150,- dacht ik)

elke 90-100k kilometer wordt aangeraden
 
Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 
DSG tuning laten uitvoeren, kan volgens mij bij user bov van het forum, optimaliseren waarmee je de koppeling spaart.
Verder zegt VW dsg en mechatronica olie hoeft niet vervangen te worden, maar je kan het gewoon doen. Is niet direct een rib uit je lijf (150,- dacht ik)

elke 90-100k kilometer wordt aangeraden
Top!

Wat een verschil met de oude en nieuwe olie! Ik ben zeker van plan om dan de servicebeurt te laten uitvoeren maar ik heb nog wel ff te gaan. De teller staat net op 48.000 km.

Ik wil deze Polo na de garantie (voor de zekerheid) ook laten tunen naar Stage1 als dat mogelijk is natuurlijk. Maar dit staat los van het tunen van de DSG begrijp ik?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!