Geknetter/geroffel rijden op snelweg 80-110km/h

Ik heb nu mijn Polo 3 weken in bezit en sinds een week ongeveer erger ik me aan het volgende;

Er komt een geluid ongeveer vanaf het dashboard, bestuurderszijde: Het klinkt vrij vreemd, is niet regelmatig. Het is geen ratel. Het klinkt meer alsof ergens een schroefje loszit.. Maar dat zit er alleen bij de eigenaar.. ;-)

Wat heb ik al geprobeerd:

Rubberafdekking paravanplaat.
Brandstofleidingen volgens How-to in andere klemmetjes gestopt.
Kijken of er iets los zit achter de lichtschakelaar/zijplaat dashboard.
Kijken of iets los zit onder de auto, bodemplaat ofzo...

Omstandigheden:
Snelweg tussen 80-110.
Het begint uit het niets en het stopt uit het niets. Zodra je 109/110 passeert is het weer weg.
4e of 5e versnelling maakt niet uit.
Doet het ook met koppeling ingetrapt.
(Zit dus niet in de bak/motor/airco- of dynamopoelie)

https://www.dropbox.com/s/pnzz34pq51cadgq/New Recording.m4a?dl=0
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ik heb het inderdaad beluisterd, irriteer met er nu steeds meer aan. Maar, lijkt niet helemaal hetzelfde te zijn. Heb vorige week ook de leiding in de andere clip geklikt, maar toen was het er nog steeds.

Eerdaags 'm eens ergens inruilen of naar de dealer gaan om het euvel te verhelpen...
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Gek he... ik ben heel benieuwd waar het vandaan komt. Kun je eens proberen het geluid te filmen/op te nemen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Gister nog wat onderzoek gedaan... Ik laat volgende week een zomer en welkomstcheck doen bij de dealer. Geef ik dit mee als opmerking, kijken wat zij ervan kunnen maken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Voor in het archief; vandaag de auto naar Martin Schilder gebracht voor een zomer en welkomstcheck. Er bleek een klemmetje van het roetfilter los te zitten. Opgelost, rammel is weg.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Klopt. Als je een Lupo 3l rijd of heb gereden dan is de dealer geen specialist.. het is altijd slecht nieuws als een 3l bij een dealer staat, en meestal is het eerst wat gebeurd, een specialist bellen en hem weg halen bij de dealer..
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Dit heeft met name betrekking op het onderhoudsgevoelige hydraulische schakelsysteem van de Lupo 3L(en de FSI trouwens). De dealers hadden te weinig kennis en ervaring. Waardoor de hobbyisten en garagisten zich gingen specialiseren om dit schakelsysteem draaiende te houden.

Vandaar dat mijn vorige auto in onderhoud was bij een specialist. Meer kennis en onderdelen en daardoor uiteindelijk flink goedkoper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Zal wel even wennen zijn bres... Met een VW naar de dealer.
Meestal deden we alle moeite om de dealer te ontlopen en naar een specialist te gaan.

Maar gelukkig een snelle fix

Ja, ik moest wel even wennen. Ik kwam alleen bij Schilder voor onderdelen. Ik moet overigens zeggen dat ik keurig door ze behandeld ben.

Lupo is en blijft trouwens in bezit. Voorjaar 2019 helemaal oplappen en dan mag m’n vriendin ‘m naar de 5 ton rijden!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Klopt. Als je een Lupo 3l rijd of heb gereden dan is de dealer geen specialist.. het is altijd slecht nieuws als een 3l bij een dealer staat, en meestal is het eerst wat gebeurd, een specialist bellen en hem weg halen bij de dealer..

Heeft die wel altijd in de garage gestaan.

Ik werk in de autohandel, en wij hebben een Mercedes-Benz G55 staan die stationair niet zo lekker liep. Bij de dealer een rooitje of twee gespendeerd, en nog net zo beroerd lopen als daarvoor. Specialist vervangt twee slangetjes van een paar tientjes en hij loop weer als een trein!
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!