Gekraak achterin de auto

BlackPoloBM

Bekend lid
Beste iedereen,

Ik heb 2 maanden lang last van gekraak gehad achter in de auto. Het gekraak was heel vreemd en kwam alleen voor als ik aan het rijden was.
Het had niets te maken met drempels of hobbels, het gekraak was er regelmatig en echt om de zoveel seconden.
Het irriteerde me mateloos, en zelfs met muziek aan hoorde ik het. Ik dacht eerst dat het kwam door mijn achterste zonnescherm die vastzat met klittenband, maar nee.

Ik heb daarna een vriend achterin gezet zodat hij ging luisteren waar het vandaan kwam. Hij vertelde me dat het ergens uit de kofferruimte kwam, onder mijn plank waar de reserveband zit.
Ik heb daar toen alle losse delen verwijderd en het gekraak was er nog steeds.

Toen hebben we verder gekeken wat daar allemaal is en toen kwam ik erachter dat de achterbumper aan de binnenkant een aantal luchtklepjes heeft en tijdens het rijden gaan deze dus open en dicht waardoor je een soort gekraak hoort.
Maar wat ik niet begreep, is hoe het dan komt dat ze dat geluid maken, want een paar maanden ervoor had ik er geen last van.

Toen bleek dus dat het door mijn hoedenplank komt. Ik had er 2 maanden geen hoedenplank in. Nu ik mijn hoedenplank er weer in heb gezet is er geen gekraak meer.

Iemand ook deze ervaring gehad?

yup, heb precies t zelfde...
maar rij eigenlijk constant zonder hoedenplank...

dus ben t nu wel gewend

Volkswagen  Polo 6R 
Heb je toevallig de 'automatische' achterklep aanpassing gedaan?
Bij mij in de auto kraakt het namelijk ook, maar dat zijn de scirocco puffers die op dat kapje 'wrijven' ;)

VW  6R 
Heb je toevallig de 'automatische' achterklep aanpassing gedaan?
Bij mij in de auto kraakt het namelijk ook, maar dat zijn de scirocco puffers die op dat kapje 'wrijven' ;)

Nee. Het zijn echt de "luchtklepjes" aan de onderkant. Het zijn namelijk best veel klepjes naast elkaar. Hoe harder je rijd (meer wind) hoe meer je hoort.

Offtopic: :lol::lol::lol: +1

Haha, wat is er grappig aan? :D

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!