Geluid achter dashboardkastje - Airco?!

Mdeb

Nieuw lid
Goedenavond allen,

Al een tijdje kampt mijn Polo met een geluidje achter het dashboard wanneer ik gebruik maak van de airco. Voorheen klonk dit als een soort piepend geluid van een versleten band. Maar sinds vandaag klinkt het behoorlijk anders.

Ik heb het geluid opgenomen, zie:

Soms klinkt hij zo heftig als in de video en soms wat minder. (Opvallend: vaak bij het naar rechts sturen wordt het geluid erger/harder)

Heeft een van jullie dit ook eerder meegemaakt of weten jullie wat het is?

Hoor graag van jullie!

Volkswagen  Polo 6R 
Ik zou even de kachelmotor eruit halen en kijken of er misschien rommel of een steentje in zit, dan kun je ook voelen of die lagers kapot zijn of niet
De kachelmotor staat toch los van of je de airco aan of uit hebt staan? Ik lees dat hij het geluid ervaart zodra hij de airco gebruikt. Ik wil niet jouw kennis ondermijnen hoor haha :p

Het klinkt wel inderdaad of er iets tussen de kachelmotor zit of versleten lagers. Ik had toevallig vorig jaar de kachelmotor vervangen van mijn oude Polo, daar was heel lichtjes de lagers te horen en met uitlezen gaf hij ook de melding aan.

Is een duur grapje, een nieuwe origineel kachelmotor. Ik zou uit mijn hoofd 6 of 900 euro kwijt zijn bij VW voor alleen het onderdeel! Dus ik had een aftermarket gekocht voor € 70,- en zelf gemonteerd. Nadeel is wel dat de aftermarket meer lawaai maken, dat stoorde mij namelijk wel.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!