gereedschap nodig voor vervangen distributieriem

Mijn VW POLO 1.4 (2013) benzine - motorcode : CGGB moet een nieuwe distributieriem hebben.
Nu zegt mijn alle merken garage dat daar speciaal gereedschap voor nodig is (variabele nokkenas).
Heeft iemand daar ervaring mee, - wat er specifiek voor moet aangekocht worden.
Ik zag wat gereedschap van merk Weber Tools, dat lijkt nog betaalbaar.
Alle tips welkom, om dit haalbaar te houden.
 
VW  Polo 6R 2013  1.4 63 PK 
Mijn VW POLO 1.4 (2013) benzine - motorcode : CGGB moet een nieuwe distributieriem hebben.
Nu zegt mijn alle merken garage dat daar speciaal gereedschap voor nodig is (variabele nokkenas).
Heeft iemand daar ervaring mee, - wat er specifiek voor moet aangekocht worden.
Ik zag wat gereedschap van merk Weber Tools, dat lijkt nog betaalbaar.
Alle tips welkom, om dit haalbaar te houden.
Heb je een kenteken?
Als het goed is hoef je alleen 2 boortjes te hebben van 6mm, die kun je gebruiken als pinnen om de nokkenassen vast te zetten

1000035347.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, met mijn kenteken ga je niet zelf zijn vermoedelijk, is Belgisch (1 XCV615)
Daarom zette ik mijn motorcode er op CGGB, op die basis had mijn kleine garagist gezien dat er iets specifiek nodig zou zijn.
Als jouw tip voor dit type kan helpen, ja, dan is dat een hele opluchting.
Voor de motorcode die jij stuurde heb je enkel 2 boortjes van de juiste diameter nodig die je kunt gebruiken als blokkeerpennen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!