Gevalletje(s) garantie

Heren, ik heb al een tijd het forum niet meer bezocht maar dit wil ik toch even met jullie delen.

Mijn BM uit 2011 is nu precies 1 jaar oud (18 juli) en heeft nagenoeg exact 40.000 km gelopen. Ik laat vandaag en morgen al m;n 2e, 3e en 4e gevalletje garantie verhelpen...

1. April 2012: blazer op stand 4 ivm beslagen ruit, ventilator begint zwaar te lopen en "pets" in combinatie met een verbrand luchtje. Zekering kapot. Probleem wordt nagekeken en verholpen door dealer.
2. Juli 2012: Airco doet niets meer. Nakijken leert dat systeem lekt en de auto wordt ter reparatie aan een dealer aangeboden. Dealer belt me vanochtend op dat idd de airco lekt, maar dat ook de ventilator defect is (blijkt dat deze niet is vervangen in april door andere dealer) en mijn instrumentenpaneel krijgt geen voeding als de auto op contact gezet wordt??

Alles wordt natuurlijk netjes verholpen onder garantie, maar ik vind 3 reparaties op een jaar tijd toch relatief veel??

Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Herkenbare defecten?

Heb er overigens al 40.000 km veel plezier van!!
 
Tja, moeilijk te zeggen allemaal. De punten die jij opnoemt heb ik iig nog nooit eerder gehoord. Zolang alles netjes opgelost wordt onder garantie zou ik me er niet druk om maken.
 
tsja vervelende situaties, maar wat bij je huidige polo gebeurt kan ook bij een andere merk (helaas maar waar)

mijn auto is maar 1,5 jaar oud en heeft 60.000km op de klok staan...echter heb ik ook redelijk wel wat storingen gehad Motor spiraal/Katalysator etc
netjes onder de garantie...maar goed misschien dat je de garantie kunt verlengen (wel zo verstandig) als je verwacht dat er veel problemen zijn
 
1. April 2012: blazer op stand 4 ivm beslagen ruit, ventilator begint zwaar te lopen en "pets" in combinatie met een verbrand luchtje. Zekering kapot. Probleem wordt nagekeken en verholpen door dealer.
2. Juli 2012: Airco doet niets meer. Nakijken leert dat systeem lekt en de auto wordt ter reparatie aan een dealer aangeboden. Dealer belt me vanochtend op dat idd de airco lekt, maar dat ook de ventilator defect is (blijkt dat deze niet is vervangen in april door andere dealer) en mijn instrumentenpaneel krijgt geen voeding als de auto op contact gezet wordt??
Kan me voorstellen dat deze storingen met elkaar te maken hebben, de ene kan zelfs de oorzaak van de ander zijn. Onder garantie worden alleen de onderdelen vervangen waarvan zeker is dat ze defect zijn.
 
Ik ken een soortgelijk geval met een BMW waarbij dat inderdaad allemaal met elkaar te maken had.

Ik heb hem nu 6 maandjes, 11.000km en eigenlijk geen serieuze klachten.
Behalve dat me stuur een beetje kraakt met warm weer en wat windgeruis rechts boven me voorruit met tegenwind. Nog steeds geen tijd gehad om hierover een afspraak te maken.

Mijn boordcomputer geeft alles in het duits weer, dit wil ik laten veranderen in NL of engels, ligt eraan wat mogelijk is, dit valt weer niet onder de garantie, dat vind ik toch best jammer.
 
.. windgeruis rechts boven me voorruit met tegenwind. ...

Mijn boordcomputer geeft alles in het duits weer, dit wil ik laten veranderen in NL of engels, ligt eraan wat mogelijk is, dit valt weer niet onder de garantie, dat vind ik toch best jammer.
Windgeruis zou het raamrubber van je deur kunnen zijn, deze zat bij mij ook een keer scheef. Dit kan je zelf makkelijk checken en oplossen.

Taal Boordcomputer is volgens mij door iedereen met VCDS in te stellen.
 
Mijn boordcomputer geeft alles in het duits weer, dit wil ik laten veranderen in NL of engels, ligt eraan wat mogelijk is, dit valt weer niet onder de garantie, dat vind ik toch best jammer.[/QUOTE]

Vreemd. Toen ik bij de dealer ivm de rammel in het dashboard, heb ik aangegeven dat ik graag bepaalde zaken anders ingesteld wilde hebben. Dat viel toen wel onder de garantie. Althans, ik heb er geen rekening voor gekregen ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Balen, er is duidelijk geknaagd aan de slang van de airco... Dus ook de beesten kunnen niet van mijn auto afblijven (buiten de parkeerschades die ik al heb...). Iemand tips om die beesten te verjagen??
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!