Gezocht, Reviews 6R GTI.

Beste leden,

ik heb een paar brandende vragen :) hahaha..

Een polo gti 2010 is voor mij erg aantrekelijk voor de lease (20%), 180 pk staat mij wel aan :)
Het enige is: bijna alle reviews die ik lees, wordt mij telkens verteld dat het een leuke auto is maar dat het niet echt een "gti"mag heten...ben bang dat de auto niet zo snel is..en veel onderstuur..(corrigeer mij hoor)
Ik mag de auto chippen van de lease maatschappij en kom dus op 210 pk yuppie !!

Heeft iemand ervaring met de Polo gti 2010 met en zonder chip?
Is de auto een kilometer vreter of raden jullie het af om lange trips te maken?
(1000km) wintersport ...voorbeeldje..
is de auto net zo stil als de golf 6?
Graag wil ik de ervaringen horen van de polo gti 2010 rijder :)

Een proefrit maken maar dat kan pas eind januari..

Ik hoop dat er veel reacties komen, alvast bedankt!!

Ruud

Ruud
 
Re: Polo GTI ?? Help

Anders ik wel, maar ik zou als ik jou was eerst zelf maar 's proefrijden met zo'n GTI, misschien bevalt de wagen je wel meer dan prima! En dan zelf zo'n review schrijven... ;) (mag ook hier natuurlijk)
 
Re: Polo GTI ?? Help

Hi Johan,

Die heb ik inderdaad gelezen, mooie review !

Maar ik wil meer reviewsssss :) :lol: Ben benieuwd naar mensen die al een gti in bezit hebben (nieuwe type)en hun ervaringen... of het verschil echt merkbaar is met chip 210pk en 300nm..etc etc..


groeten,
Rudy
 
Re: Polo GTI ?? Help

ruud zei:
Hi Johan,

Die heb ik inderdaad gelezen, mooie review !

Maar ik wil meer reviewsssss :) :lol: Ben benieuwd naar mensen die al een gti in bezit hebben (nieuwe type)en hun ervaringen... of het verschil echt merkbaar is met chip 210pk en 300nm..etc etc..


groeten,
Rudy

Dat verschil ga je zeker wel merken...het is een turbo blok (geblazen) ;)
 
Re: Polo GTI ?? Help

ruud zei:
Beste leden,

ik heb een paar brandende vragen :) hahaha..

Een polo gti 2010 is voor mij erg aantrekelijk voor de lease (20%), 180 pk staat mij wel aan :)
Het enige is: bijna alle reviews die ik lees, wordt mij telkens verteld dat het een leuke auto is maar dat het niet echt een "gti"mag heten...ben bang dat de auto niet zo snel is..en veel onderstuur..(corrigeer mij hoor)
Ik mag de auto chippen van de lease maatschappij en kom dus op 210 pk yuppie !!

Heeft iemand ervaring met de Polo gti 2010 met en zonder chip?
Is de auto een kilometer vreter of raden jullie het af om lange trips te maken?
(1000km) wintersport ...voorbeeldje..
is de auto net zo stil als de golf 6?
Graag wil ik de ervaringen horen van de polo gti 2010 rijder :)

Een proefrit maken maar dat kan pas eind januari..

Ik hoop dat er veel reacties komen, alvast bedankt!!

Ruud

Ruud

Hallo Ruud,

Het is een heerlijke auto om in te rijden, maar niet een km vreter. Het is sportief rijden ook kwa geluid. Als je een constante snelheid aanhoud van 145 is het geluid zo hard door de electronische soundaktuator dat spontane doofheid optreed ;) . Ik ben er meebezig om het geluid te laten blokkeren bij de dealer maar tot op heden nog geen succes. Dus je vraag was of de polo gti zo stil is als een golf 6 is echt nee. Ik heb 2 weken een golf 6 1.4 tsi gereden en die is heerlijk stil totdat je echt doortrekt tot de max en dan komt er een prettig sportief geluid van de daadwerkelijke motor en niet een electronische geluids versterker.

Gemiddeld geeft de fabriek op dat het verbruik 1 op 16,9 maar ik rij er gem. 1 op 9,5 net zoveel als mijn vorige Leon Cupra met 317 pk. Ik rij dan wel lekker door met op de snelweg met gewoon 140. Als je alleen maar snelweg km maakt dan zal het verbruik wel afnemen. De dsg is zeer prettig om mee te rijden en op de sportstand knalt de auto ook echt hard naar topsnelheid zonder dat je pk's te kort komt of je de auto voelt schakelen.
De compressor is ook een zeer mooie toevoeging waardoor je echt geen turbogat hebt. Mijn vorige auto had een Audi s3 2.0 tfsi blok met een redelijk grote turbo die bij 2500 toeren pas echt ging opspinnen en kwam dan met een kracht explosie tot leven. Bij mijn polo voel je(ook al rij je 40 in de 5)meteen het koppel van de compressor echt zeer prettig dat hier geen turbogat is.
Ik ga zeer binnenkort naar JD Engineering voor een chip omdat ik het gewoon leuk vind die extra pk's en de auto wat soepeler gaat rijden en niet omdat de auto te kort komt, want met de 180 pk laat je toch veel auto's je achterlichten zien.
Onderstuur heb ik nog niet gehad maar met deze weersomstandigheden wil ik dat ook niet testen.
Oja voor ik het vergeet, ik heb de rns 310 met bleutooth adapter(handsfree bellen) en dat is echt een k.u.t (kwalitatief uitermate teleurstelend)systeem. Je hebt nu nog de keuze om deze optie van bijna 500 euro niet te nemen, als ik dit wist had ik het niet gedaan. Vaak wil de telefoon niet koppelen met de adapter of de adapter niet met de auto echt drama.

Mocht je nog meer willen weten dan zal ik proberen het te beantwoorden.

Groeten Melvin.
 
Re: Polo GTI ?? Help

Ik heb alleen maar proefgereden en rij nu in een Yaris diesel :)
Daarvoor 6 jaar in een Leon Cupra TDI gereden die iets van 175 PK had.

De Polo voelde sneller aan dan de Leon voor zover ik het kan herinneren (250 kg lichter). Ik vond de DSG een super ervaring, is ook een van de redenen om de GTI te kopen.
Het is ook meer een reisauto dan een Yaris, maar ja dat is ook echt een stadsauto..
 
Re: Polo GTI ?? Help

@melvin, Super bedankt voor je toelichting (laat mij weten over de performance na de chip van JD!!) alvast bedankt !!

Ik heb zojuist een proefrit gemaakt en moet ik eerlijk bekennen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de gti. Super snel karretje, vond het geluid niet zo irritant maar ik heb er ook maar een uurtje in gereden, dat was wel genoeg om een duidelijke impressie te krijgen van de auto. De sport stand zou ik waarschijnlijk niet zo vaak gaan gebruiken (gaat te hoog in toeren). Acceleratie is erg goed, stoelen zitten ook erg fijn. Geen last van onderstuur..(minimaal)
Super fun car :lol: :lol: !!

Conclusie:
Auto is besteld !!
… met de volgende opties:

thanks melvin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!