Grootlicht van halogeen naar led

Hallo,
Ik heb recent de lampjes in de koplampen van mijn Polo vervangen, van halogeen naar LED. Alles werkt perfect, behalve het grootlicht. Dat werkt niet helemaal goed, in plaats van een groter licht komen er alleen twee licht vlekken op verschillende hoogtes (zie foto’s).
Foto 1 laat het normale licht, en foto 2 is met grootlicht.
Mijn vraag is of dit komt door de afstelling, of omdat het een LED-lamp in een halogeenkoplamp is. En hoe kan ik dit eventueel verstellen?

Bijlagen

• IMG_8201.jpeg
    IMG_8201.jpeg
    840.2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_8202.jpeg
    IMG_8202.jpeg
    809.7 KB · Weergaven: 24
Volkswagen  Polo 6c 2017 
H4 of H7?

Want, ik heb zelf toen ook dit gehad omdat de H7 voor groot licht niet paste door de ventilator dat aan de bovenkant zit, hierdoor was de led wat langer.
De H7 had ik er uiteindelijk wel in gekregen maar de bovenkant van de LED, dus waar de ventilator zit, zat klem tegen de unit waardoor ik de lampen niet meer af kon stellen. Groot licht scheen hierdoor ook naar de grond toe.

Toen een ander setje gekocht zonder ventilator en probleem was opgelost.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Dat komt omdat het brandpunt van een LED lamp anders is dan de originele halogeen lamp.
Dit gaat niet werken.

De koplamp is daarvoor niet ontworpen,

Volkswagen  Polo GTI 2023 
Dat komt omdat je het juiste LED lampje hebt, verschilt het brandpunt iets anders als het origineel krijg je het lichtbeeld niet goed.

Volkswagen  Polo GTI 2023 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!