Grotere turbo

foxx88

Lid
Heey ik heb een vraagje
Weet iemand wat de grootste turbo is wat je kan plaatsen een polo 6r 1.2 TDI ?

volkswagen  polo 5 6r 
Zo ver ik weet is er niet een maximum, als het maar past in de motorruimte. Houdt er wel rekening mee dat een grotere turbo meer vermogen levert, maar ook meer uitlaatgassen benodigd is waardoor hij pas later aan zal slaan (heeft meer toeren nodig)

Volkswagen  Golf VI 
Zo ver ik weet is er niet een maximum, als het maar past in de motorruimte. Houdt er wel rekening mee dat een grotere turbo meer vermogen levert, maar ook meer uitlaatgassen benodigd is waardoor hij pas later aan zal slaan (heeft meer toeren nodig)

lekker spoelen:mrgreen:

Volkswagen  Polo AW 
Grotere turbo gaat niet ivm dat er geen OEM spruitstukken zijn met een grotere turbo.
Dus als je dat wilt moet je een op maat gemaakte spruitstuk vinden, en daar een turbo opzetten, kan je beter een 1.6 tdi kopen want dit gaat je dik in de papieren lopen als je dat wilt.

Voor de 1.6 tdi kun je een turbo pakken van bijv de CR143 of de CR170/177 GTD, of met een darkside spruitstuk naar een 1756 OF 2260
Je zou darkside kunnen contacten of ze spruitstukken leveren voor de 1.2 tdi dus oval port en 3 ingangen ivm 3 cilinders.

Volkswagen  Golf 7 GTE 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!